کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بازار گزارش سال 1401 خود را منتشر کرد / تولید 19 هزار بازی و برنامه در طول یک‌ سال

بازار در طول سالیان اخیر توانسته محلی برای ارائه اپلیکیشن‌های موبایلی داخلی و خارجی اندرویدی شود تا بتواند بدون محدودیت دسترسی به ابزارهای کاربردی را بهبود ببخشد.

حالا این پلتفرم ارائه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایل اندرویدی گزارش سال 1401 خود را به‌صورت خلاصه ارائه کرده است. این گزارش هرچند به‌صورت خلاصه تهیه شده، اما تلاش کرده نمایی کلی از فعالیت بازار طی یک سال را به نمایش بگذارد و نشان دهد چه فرصت‌هایی پیش روی این صنعت وجود دارد.


کاربران چقدر برنامه و بازی نصب و به‌روزرسانی کردند


طبق آماری که بازار ارائه داده در این پلتفرم طی سال 1401 حدود 1.8 میلیارد بازی و برنامه نصب شده و حدود ۶۳۰ میلیون به‌روزرسانی طی یک سال صورت‌ گرفته است.

در این بخش ابزارها، شبکه‌های اجتماعی، سرگرمی، آموزش و امور مالی بیشترین سهم را به ترتیب در نصب برنامه‌ها در اختیار داشتند.

در بخش بازی نیز بیشترین نصب به ترتیب در اختیار گروه اکشن، تفننی، مسابقه‌ای، امتیازی و کودکان بوده است.


کاربران چقدر بازی و برنامه جست‌وجو کرده‌اند؟


در سال 1401 کاربران بیش از یک میلیارد جست‌وجو انجام داده‌اند که بیش از 800 میلیون از این جست‌وجوها برای بازی بوده است؛ موضوعی قابل‌ توجه که نشان می‌دهد تا چه میزان کاربران بازار به بخش بازی توجه می‌کنند و در این بین ممکن است تا حدی نشان‌دهنده این باشد که چه نسلی از کاربران بیشتر در بازار فعالیت می‌کنند.

طبق آماری که بازار ارائه کرده، در سال 1401 نزدیک به ۱۹ هزار بازی و برنامه در داخل ایران تولید شده است.


آنتی‌ویروس‌ها بیش از گذشته در بازار فعال شدند


آن‌گونه که بازار در گزارش خود عنوان کرده، این پلتفرم از طریق 10 آنتی‌ویروس جهانی قبل از نصب هر برنامه آنها را رصد و بررسی می‌کند. طبق آمار به طور ماهانه ۲۰۰ میلیون نصب در بازار پس از اسکن از طریق آنتی‌ویروس در موبایل‌ها نمایش‌ داده‌ شده است.

در این فرایند که از پاییز 1401 آغاز شده کاربران می‌توانند از امنیت برنامه یا بازی مورد نظر خود پیش از دانلود و نصب اطمینان پیدا کنند.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که در سال 1401 بازار چندین‌بار برنامه‌های این پلتفرم را بازنگری کرده و برخی از برنامه‌ها که با هشدار و خطا روبه‌رو شدند و نتوانستند آن را برطرف کنند از پلتفرم حذف شدند.

طبق آمار 33 هزار برنامه و بازی تا رفع مشکل ریسک‌های بالقوه امنیتی یا عدم رعایت ضوابط بازار از این پلتفرم حذف یا تعلیق شدند.


استقبال از همراه‌بانک‌های ایرانی


تعداد نصب همراه‌بانک‌های ایرانی در سال 1401 به بیش از 45 میلیون نصب رسید و تا پایان سال 1401، ۲۲ بانک پرمخاطب ایرانی همراه‌بانک‌های خود را در بازار منتشر کردند.

در بخش آخر این گزارش نیز به پرمصرف‌ترین نسخه اندرویدی در سال 1401 اشاره شده که طبق آماری که در گزارش به آن اشاره شده اندروید یازده پرمصرف‌ترین در بین موبایل‌های ایرانی بوده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/v2gh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.