کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بازگشت بی‌اعتمادی یا اصلاح موقت؟

تحلیل هفتگی بازار رمزارزها

آن‌طور که از وضعیت بازارهای آتی بیت‌کوین پیداست، معامله‌گران حرفه‌ای هنگام جهش قیمت در روزهای اخیر، اعتماد چندانی به این روند صعودی نداشتند و اکنون هم این شرایط ادامه دارد. ضمن اینکه تغییر مجدد احساسات معامله‌گران از صعودی به نزولی، استقبال از آلت‌کوین‌های بازار را هم با کاهش مواجه کرده است.

به گزارش کوین‌دسک و به نقل از سایت ارزدیجیتال، عملکرد قیمتی روز گذشته ارزهای دیجیتال، از ارزی به ارز دیگر متفاوت بود و این در حالی است که از اواسط هفته گذشته به نظر می‌رسید فشار فروش در بازار در حال افزایش است.

سقوط روز جمعه بیت‌کوین پس از عبور موقتی قیمت از مقاومت 44.000 دلاری اتفاق افتاد. همزمان با کاهش قیمت بیت‌کوین، «نیر پروتکل»(NEAR Protocol) جهشی ۲۰ درصدی را تجربه کرد و قیمت ویوز (WAVES) و ریپل نیز در این مدت به‌ترتیب ۱۰ و ۳ درصد کاهش یافت.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

فروکش‌کردن روند روبه‌رشد چند روز اخیر ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده بازگشت مجدد احساس بی‌اعتمادی به سرمایه‌گذاران است و تأثیر این تغییر احساسات را می‌توان به‌وضوح در سقوط هشت‌درصدی بیت‌کوین در هفت روز گذشته مشاهده کرد. علاوه بر این، با تغییر دوباره احساسات سرمایه‌گذار از صعودی به نزولی، توجه به آلت‌کوین‌های بازار هم کمتر از قبل شده است.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

شاخص بورسی «S&P500» روز گذشته تقریباً بدون نوسان بود، از سوی دیگر، قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت. بازدهی سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی آمریکا با سررسید ۱۰ساله به بالاترین سطح سه سال گذشته خود در 2.7 درصد رسیده است. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، سرمایه‌گذاری کمتر فعالان بازار در این شکل از اوراق بهادار است. کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به اوراق قرضه دولتی آمریکا هم عمدتاً تحت‌ تأثیر افزایش تورم در ماه‌های گذشته و تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه‌های آینده است.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

شرایط در بازارهای آتی (Futures) بیت‌کوین آرام به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد جهش ۳۰درصدی قیمت بیت‌کوین از کف 33.000 دلاری ۲۴ ژانویه (۴ بهمن)، کار معامله‌گران بازارهای آنی (Spot) بوده است. تحلیلگران می‌گویند میزان استفاده از اهرم‌های معاملاتی (Leverage) نیز میان معامله‌گران بازارهای آتی بیت‌کوین کاهش یافته و همین موضوع نشان می‌دهد که جهش چند روز پیش قیمت از نظر سرمایه‌گذاران چندان مطمئن نبوده است.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n2hr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.