رسانه اقتصاد نوآوری ایران

باور کنید دنیای ما دنیای کره نیست!

تبلیغات «مهگل» کمکی به افزایش اعتبار آن می‌کند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کره زمین در حال گردش است و بسته کره مهگل از یک طرف و ویتامین دی از طرف دیگر، همراه با آن می‌چرخد. شعار روی تابلو هم این است «دنیای ما، دنیای کره است!» و در قسمت پایینی شعار هم از 25 سال فعالیت حرفه‌ای در تولید کره گیاهی گفته است. تابلوهای مهگل در اندازه‌های مختلف در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورد و تنها چیزی که در نگاه اول در آن‌ها دیده نمی‌شود، قدمت و اعتبار این برند در تولید کره گیاهی است.

کُره ببینید، کَره بخوانید
در صورت خوانش درست شعار روی تابلو، درک معنای آن ساده نیست. دنیای ما چرا متعلق به کره است؟ چرا کره دنیای ما را گرفته است؟ استفاده از المان کره زمین در کنار شعار روی تابلو، خوانش آن را برای مخاطب دشوار می‌کند. در نگاه اول بعید نیست بیننده‌ای که با شتاب از مقابل این تابلو می‌گذرد، شعار را این‌طور بخواند: «دنیای ما، دنیای کُره است!» آن هم در شرایطی که بسته کره مهگل، به شکلی در تصویر جا خوش کرده که دیدن و تشخیص آن در شتاب حرکت اتومبیل‌ها آسان نیست.

دنیای ما این‌قدرها هم چرب نیست
جمله‌ای که روی تابلوهای تبلیغاتی مهگل نوشته شده، تصویری ناخوشایند را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند. کره ماده‌ای چرب که با ریخته شدن روی هر نقطه‌ای چربی‌اش در آنجا ماندگار می‌شود، قرار است دنیای ما را بگیرد. در این نوشته کوتاه، از دلایل اضافه کردن کره «گیاهی» به سبد خرید و تغییراتی که در پخت‌وپز و الگوی تغذیه ایجاد می‌کند، سخنی به میان نیامده و تنها ادعایی غیرواقعی، بیش از اندازه بزرگ و بدون معنا در متن و تصویر بیان شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yl86
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.