کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بایننس در فرانسه قانونی شد!

مهر تأیید رگولاتوری فرانسه بر فعالیت‌های بایننس

از زمان احداث صرافی نام‌‌آشنای بایننس که زمانی در میان سرمایه‌گذاران ایرانی نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود، نام این صرافی و مالک چینی آن که یکی از ثروتمندترین مدیران رمزارزی است، همواره به جنجال گره خورده بود.

از هک گسترده این صرافی در سال ۲۰۲۰ توسط هکران ناشناس گرفته تا ضعف عملیاتی این صرافی در مواقع حساس بازار و البته ممنوعیت ارائه خدمات آن در بسیاری از کشورهای اروپایی. با این وجود بایننس بر ادامه حضور خود در اروپا اصرار داشت و در تمام این سال‌ها دفتر مرکزی خود را در جزیره مالت برقرار نگه داشت.

از میانه سال ۲۰۲۱ بود که «چانگ‌‌پنگ ژائو» شروع به قدم‌برداشتن در جهت سفت‌و‌سخت‌تر کردن شرایط خدمت‌رسانی این صرافی شد؛ تغییراتی که عموم ایرانی‌ها را نیز از این صرافی کوچ داد.

حالا بایننس و ژائو پاداش زحمت‌های خود را گرفته‌اند. فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین و سخت‌گیرترین کشورهای اروپا در خصوص رمزارزها پس از دیدار با ژائو این صرافی را از نظر رگولاتوری مجاز دانسته است. ژائو پس از این موفقیت گفت:« فرانسه بدون شک در میان کشورهای اروپایی در برخورد با رمزارزها بسیار پیشرو است.

در طول برخوردهای میان بایننس و مسئولان رگولاتوری فرانسه، از حد انتظار ما که بر اساس تجربه ما با سایر اروپایی‌ها شکل گرفته بود، ‌بسیار فراتر بودند. فرانسه رگولاتور بسیار بسیار سخت‌گیری است، ولی این سخت‌گیری همراه با یک درک بالا از بازار و اکوسیستم رمزارزی است. ثبت بایننس در فرانسه یک برد بزرگ هم برای ما و هم برای تمام اکوسیستم رمزارزهاست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pcen
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.