کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بعد از مدت‌ها بازار سبزپوش شد

تحلیل هفتگی بازار رمزارزها که فعلاً نشان از بهبود اوضاع دارد

هفته گذشته بازار بیش از هر چیزی امیدوارکننده شد؛ بازاری که بعد از مدت‌ها ماندن پشت سد مقاومت 20 هزارتایی رشد کرد و عددهای امیدبخشی را تجربه کرد. اگرچه هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و صعودی یا نزولی‌بودن حرکت بلندمدت آن در ابهام است، اما فعلاً خیلی‌ها امیدوار شده‌اند. نگاهی بیندازیم به یک روز خاص از آخر هفته گذشته در بازار رمزارز.

در یک روز قیمت بیت‌کوین در ناحیه 23.000 دلار مورد حمایت قرار گرفت و مجدداً حرکت صعودی خود را آغاز کرد. بیت‌کوین حتی از سطح 23.400 دلار نیز عبور کرد تا دو درصد نسبت به روز قبل خود و ۱۳ درصد نسبت به هفته گذشته رشد داشته باشد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در 24ساعت گذشته

اکثر آلت‌کوین‌های بازار نیز سبزپوش شدند. اتریوم با افزایش ۹ درصدی توانست از سطح 1.600 دلار هم عبور کند. ایکس‌آرپی (XRP) به سمت 0.40 دلار رفت و کاردانو نیز با موفقیت از مقاومت 0.5 دلاری خود عبور کرد.
پس از آنکه بیت‌کوین پایه‌ای بالاتر از سطح 23.000 دلار تشکیل داد، روند افزایشی مجدداً آغاز شده است.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

عبور از سطوح 23.200 دلار و 23.400 دلار و سپس چشم به عبور از مقاومت 23.500 دلاری وضعیت امروز بیت‌کوین است. اگر روند افزایشی ادامه داشته ‌باشد، رسیدن به مقاومت 24.000 دلاری نیز دور از دسترس نخواهد بود. در این صورت مقاومت بعدی پیش روی بیت‌کوین در ناحیه 24.500 دلار قرار داشته و پس از آن هم جای تاخت‌وتاز خوبی برای رشد قیمت وجود دارد.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

حال اگر روند بیت‌کوین نزولی شود، در محدوده 23.000 دلار اولین حمایت از بیت‌کوین صورت خواهد گرفت. حمایت کلیدی بعدی در محدوده 22.500 دلار بوده و عبور از آن می‌تواند کاهش شدیدتر قیمت را در پی داشته باشد.
اتریوم پایه‌ای بالاتر از سطح 1.500 دلار تشکیل داد و سپس به بالای مقاومت 1.600 دلاری صعود کرد. اتریوم اکنون تقریباً ۹ درصد نسبت به دیروز و ۳۵ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. مقاومت کلیدی بعدی در محدوده 1.650 دلار بود که اتر از آن پایین‌تر آمد.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته

اگر اتریوم روندی نزولی در پیش بگیرد، احتمالاً حمایت‌کنندگان بعدی در 1.550 دلار، می‌کوشند از افت بیشتر قیمت جلوگیری کنند. عبور از این حمایت‌ها، شانس رسیدن دوباره قیمت به حمایت 1.500 دلاری را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5g6n
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.