کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بنکمن و FTX سرمایه‌گذار استارتاپ‌های رمزارزی می‌شوند

با راه افتادن یک وی‌سی دو میلیارد دلاری

FTX که یک صرافی رمزارزی غیرمتمرکز است، اعلام کرده یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر دو میلیارد دلاری راه‌اندازی کرده که روی حمایت از تیم‌های فعال در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال متمرکز خواهد بود.

این صرافی مطرح دنیای رمزارزها که با سبک کاری و زندگی بنیان‌گذارش و موفقیت‌های تحسین‌برانگیز برندش شناخته می‌شود، اعلام کرده روی پیشرفت بلاکچین و پذیرش وب 3 در دنیای کسب‌وکارها متمرکز خواهد بود. «امی وو»، یکی از مدیران لایت‌اسپید ونچرز به همین منظور به صرافی FTX پیوسته تا سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه بازی‌ها، خرید و همگرا کردن شرکت‌های کوچک‌تر و دیگر نوآوری‌های تجاری این صرافی را مدیریت کند.

بازی و وب ۳ برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است
وو گفته که این صندوق که FTX Ventures نام گرفته، به‌طور گسترده در حوزه کریپتو و وب 3 سرمایه‌گذاری خواهد کرد و اشاره کرده در همین مدت کم که با تیم‌های مختلف این حوزه که نیازمند سرمایه بوده‌اند تعامل کرده، از تعداد تیم‌های مستعد در فضای بازی وب 3 هیجان‌زده شده است.

به گفته وو؛ صنعت بازی بسیار بزرگ است، یک صنعت سالانه 200 میلیارد دلاری که از نظر محتوا و نوآوری به‌سرعت در حال رشد است. همچنین FTX، گفته با همکاری لایت‌اسپید ونچرز و سولانا ونچرز یک سرمایه 100 میلیون دلاری در زمینه توسعه بازی‌های مبتنی بر وب 3 اختصاص داده‌اند.

سم بنکمن فرید، مدیرعامل FTX طی یک پنل در نشست نوآوری مالی بلومبرگ در ماه گذشته گفته بود که ان‌اف‌تی‌های بازی می‌توانند نیروی محرکه‌ای برای آوردن ارزهای دیجیتال به جریان اصلی اقتصاد جهان باشند.

بنکمن در رابطه با وی‌سی جدیدی که این صرافی راه‌اندازی کرده هم گفته سرمایه‌گذاران آنها در FTX تأثیر عمیقی در حمایت از رشد و توسعه‌شان داشته‌اند و آنها تلاش می‌کنند همین نقش را در FTX Ventures ایفا کنند و برای یافتن باهوش‌ترین ذهن‌ها و نوآوری‌های تخریبگر در فناوری هیجان‌زده هستند.

سرازیر شدن سرمایه‌های خطرپذیر به سمت رمزارزها
در سال گذشته میلادی حجم سرمایه زیادی به فضای کریپتو سرازیر شده و بیش از 17 میلیارد دلار فقط در نیمه اول سال 2021 در پروژه‌هایی از این دست سرمایه‌گذاری شده است. اما به نظر می‌رسد با تشکیل صندوق‌هایی مشابه وی‌سی اف‌اتی‌ایکس باید منتظر ورود سرمایه‌های بیشتری به صنعت رمزارزها، به‌ویژه در حوزه وب ۳ و بازی‌های مبتنی بر ان‌اف‌تی بود.

FXT در ماه‌های اخیر در دورهای تأمین مالی انواع استارتاپ‌های رمزارزی شرکت کرده است؛ از جمله روی استارتا‍‌پ Web3Auth که ارائه‌دهنده زیرساخت ارزهای دیجیتال است، سرمایه‌گذاری کرده؛ همچنین روی استارتاپ DriveWealthکه در حوزه سلامت در وب ۳ تمرکز دارد.

از صندوق‌های مهم سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای رمزارزی می‌توان به سیرکل اشاره کرد که در ماه نوامبر برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی یک صندوق خطرپذیر جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و شرکت‌های بلاکچینی آنها در مراحل اولیه اعلام کرده بود.

همین‌طور Silvergate Capital و EJF Capital که برای راه‌اندازی یک صندوق خطرپذیر با یکدیگر همکاری کرده‌اند. نمونه آخر هم شرکت سرمایه‌گذاری Kraken Ventures است که از اولین صندوق خطرپذیر خود، پس از جذب 65 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و فین‌تک رونمایی کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fv86
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.