رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بودجه بازاریابی را اینجا خرج کنیم یا نه؟

راهنمای تنظیم بودجه کمپین دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاید تصور کنید رسیدن به یک ایده ناب برای کمپین بازاریابی دیجیتال، از هرچیزی مهم‌تر است، اما وقتی ایده ناب‌تان را در قالب طرح پیشنهادی تایپ می‌کنید و به سرفصل بودجه کمپین می‌رسید، این سکه روی دیگری را به شما نشان می‌دهد. تنظیم بودجه کمپین تبلیغاتی دشوار، چالش‌برانگیز و بسیار مهم است.

بدون تردید بیان همه موضوعاتی که به شما در تخمین درست این بودجه کمک می‌کنند، در این چندخط آسان نیست! اما در ادامه این مطلب به چند نکته مهم در تنظیم بودجه تبلیغات دیجیتال اشاره می‌کنیم.

مخاطب‌تان کجاست؟
قبل از شروع هر کاری، باید بدانید که مخاطب‌تان کجاست؟ او بیشتر در صفحات وب حضور دارد؟ در توییتر می‌توانید پیدایش کنید؟ گیم‌باز است یا اینستاگرام‌گرد است؟ وقتی بدانید این مخاطب فعال در چه فضایی حضور دارد، می‌فهمید که بودجه کمپین‌تان را در چه پلتفرمی باید خرج کنید.

مخاطب‌تان چه فعالیتی دارد؟
حالا که فهمیدید او کیست، باید بدانید که چطور وقت می‌گذراند! مثلاً اهل بازی است و برایش شرکت در یک بازی لندینگی جذابیت دارد؟ یا اهل خبر خواندن است و بهتر است برای کانال خبری محبوبش یک بنر طراحی کنید؟ آیا این مخاطب از بلاگرهای سبک زندگی الگو می‌گیرد؟ یا اینکه تصمیمات خریدش را بر اساس نظرات دوستانش در توییتر می‌گیرد؟ نوع فعالیت و سبک زندگی مخاطب‌تان به شما می‌گوید که در هر پلتفرم باید سراغ چه نوعی از محتوا بروید.

محتوای خوب‌تان دیده می‌شود؟
حالا که فهمیدید چه نوعی از محتوا را باید برای چه کسی تولید کنید، وقت آن است که به دیده شدن محتوای‌تان فکر کنید. یک محتوای خوب، بدون صرف بودجه برای وایرال شدن، بعید است که مخاطبان هدف فراوانی را پوشش دهد.

اگر فعالیت‌تان را بر بستر وب شروع کرده‌اید، بهتر است برای تبلیغات کلیکی، بنری و… در وب‌سایت‌ها بودجه‌ای را در نظر بگیرید و اگر قرار است محتوای صفحه اینستاگرامی خودتان بازدید بیشتری داشته باشد، از اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات در رسانه‌های اینستاگرامی می‌توانید کمک بگیرید.

برای دیده شدن ویدئوهای پرهزینه اما کوتاهی که تولید کرده‌اید، می‌توانید از تبلیغات پری‌رول در رسانه‌های ویدئویی استفاده کنید و برای انتشار مؤثر یک پیام در جامعه هدف‌تان، می‌توانید سراغ تبلیغات نیتیو و دیگر انواع انتشار پیام PR در فضای آنلاین کمک بگیرید.

یادتان نرود که هزینه تولید محتوا یا جوایزی که برای مخاطبان‌تان در نظر گرفته‌اید، باید با بودجه وایرال محتوای‌تان همخوانی داشته باشد. یک کمپین دیجیتال موفق، کمپینی است که تناسب هزینه در بخش‌های مختلف آن رعایت شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6a8a
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.