کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بیت‌کوین 7 هزار دلاری یا 100 هزار دلاری

آیا روزهای سرخ‌تری در انتظار بازار رمزارزهاست یا امیدها پابرجا هستند؟

بنیان‌گذار بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی دنیا می‌گوید که این روزها در بازار رمزارزها شاهد خزان یا بهتر بگوییم زمستان رمزارزها هستیم که ممکن است تا سال 2026 هم طول بکشد! یک پیش‌بینی سخت از کسی که در سال‌های اخیر بیشترین سود را از این بازار کرده است. اما در سمت دیگر هستند کسانی که می‌گویند زمستان فعلی رمزارزها اگرچه عمق زیادی دارد، ولی به احتمال زیاد زود هم سپری خواهد شد.

تأثیر شدید رکود در اقتصاد جهانی و تورم ناشی از جنگ اوکراین از یک سو و بالا رفتن نرخ بهره در اقتصاد آمریکا از سوی دیگر باعث شده تا بازار رمزارزها به‌شدت تحت تأثیر قرار بگیرد. عده‌ای حتی معتقدند که با موج تازه تورم آمریکا این بازار بیشتر هم سقوط خواهد کرد. هرچند برخی پیش‌بینی‌ها توسط مدیران ارشد مالی دنیا تأکید دارند که ممکن است بیت‌کوین تا 7 هزار دلار هم سقوط کند، اما آنها با نگاهی خوش‌بینانه‌تر معتقدند که بعد از این سقوط و در پایان همین سال میلادی بیت‌کوین 100 هزار دلاری خواهد شد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

فعلاً پیش‌بینی‌ها بسیار متفاوت و متنوع شده‌اند، اما چیزی که همه بر سر آن توافق نظر دارند، این است که اقتصاد آمریکا وارد یک دوره رکود خواهد شد و این رکود در همه بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری و مالی خود را تحمیل خواهد کرد و بازار رمزارزها هم از قاعده مستثنی نخواهد بود.


عددها چه می‌گویند؟


از سوی دیگر اخبار مربوط به عرضه محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین در بورس آمریکا، بار دیگر احساس خوش‌بینی را میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال تقویت کرده است. این بار اما، تحلیل شیوه‌ٔ تأثیرگذاری این محصولات مالی بر قیمت بیت‌کوین، به سادگی قبل نیست.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

بیت‌کوین در روزهای گذشته توانست موقعیت خود را در نزدیکی سطح 21.000 دلار حفظ کند. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمتی حدود 21.250 دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته چیزی حدود یک درصد افزایش قیمت داشته است. تحلیلگران نیز می‌گویند با نزدیک‌شدن به پایان هفته میلادی، بیت‌کوین با آزمون قیمتی دیگری مواجه می‌شود.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

با وجود لرزه‌های ادامه‌داری که در این مدت به بدنه صنعت ارزهای دیجیتال وارد شده، تحلیلگران برای پیدا کردن کف قیمتی این چرخه نزولی، تغییرات شاخص‌های کلیدی بازار را زیر نظر دارند. یکی از این شاخص‌های مهم تخفیف یا اختلاف قیمت سهم صندوق سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین گری‌اسکیل (Grayscale Discount) است که از هفته گذشته تاکنون از ۳۴ درصد به ۲۹ درصد رسیده است؛ یعنی در حال حاضر هر سهم این صندوق ۲۹ درصد ارزان‌تر از قیمت بیت‌کوین در بازار معامله می‌شود.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nrou
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.