تجارت اجتماعی، 6 هزار میلیارددلاری می‌شود

پیش‌بینی‌های جدید نشان می‌دهد ارزش بازار تجارت اجتماعی تا سال 2030 رشد بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزگاری تصور می‌شد شبکه‌های اجتماعی صرفاً اپلیکیشن‌های سرگرمی هستند و برای پر کردن اوقات خالی کاربران کاربرد دارند. اما رشد تجارت در شبکه‌های اجتماعی این مسئله را به خوبی روشن کرده است که این پلتفرم‌ها می‌توانند شکل جدی‌تری به خود بگیرند و ابزاری برای دسترسی راحت‌تر برندها به مخاطبان باشند.

در همین میان جدیدترین گزارش‌ها، پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای از رشد تجارت در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند. طبق این گزارش‌ها، پیش‌بینی می‌شود حجم بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی تا سال 2030 به 2/6 هزار میلیارد دلار برسد که یعنی این بازار یک رشد 8/30 درصدی را از سال 2022 تا 2030 تجربه خواهد کرد.

در این میان، افزایش سهولت خرید آنلاین عامل مهمی در افزایش تقاضا در بخش تجارت اجتماعی است. این نوع تجارت با ترکیب سرگرمی با خرید فوری، باعث می‌شود تا برندها، خرده‌فروشان و پلتفرم‌های دیجیتال، رسانه‌ای جدید با دامنه وسیعی از امکانات و مشتری برای ایجاد ارزش در اختیار داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر یعنی در سال 2022، بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی چیزی در حدود 6/727 میلیارد دلار ارزش دارد. پیش‌بینی این رشد شگفت‌انگیز ظرف هشت سال، نشان از اهمیت این نوع از تجارت در شبکه‌های اجتماعی دارد. استفاده روزافزون از اینترنت برای تبلیغ، مدل‌های تجاری شرکت‌ها را متحول و جریان‌های درآمدی جایگزینی را ایجاد کرده است.

دسترسی آسان به خدمات اینترنتی پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه برای مشتریان، کانال جدیدی را برای بازاریابان ایجاد می‌کند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشند و در نهایت این مسئله، شیوه‌های بازاریابی را هم دگرگون کرده است. با استفاده از این شیوه‌های تبلیغاتی، برندها می‌‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی‌‌شده‌تری ایجاد کنند و در نتیجه تجربه مشتری و روابط تجاری را افزایش دهند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از 40 درصد از پاسخ‌دهندگان حداقل یک بار در ماه به دلیل محتوای تأثیرگذار از رسانه‌های اجتماعی خرید می‌کنند. این مسئله نشان‌دهنده اهمیت بالای اینفلوئنسر مارکتینگ است، چرا که تأثیرگذاران می‌توانند از برندها برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود مانند تعامل، فروش، محتوای با کیفیت بالا و آگاهی از برند، حمایت کنند.

در عین حال، تجربه خرید با محتوای پخش زنده، بیشتر شبیه خرید حضوری است. خریداران از این طریق می‌توانند به تماشای افرادی بنشینند که محصولات را در زمان واقعی امتحان می‌کنند و با این شیوه، بازخورد آنی برای برند خود دریافت می‌کنند.

از جمله نکات مهمی که در این گزارش بیان شده این است که بخش B2C در سال 2021 بر بازار مسلط شد و انتظار می‌رود با تغییر در ذهنیت مصرف‌کننده و افزایش روند دیجیتال به تسلط خود ادامه دهد. همه‌گیری کرونا در این مدت، احتمالاً تأثیرات طولانی‌مدتی بر بازار تجارت اجتماعی خواهد گذاشت.

بحران این بیماری کاربران را مجبور کرد که زمان بیشتری را در پلتفرم‌های اجتماعی صرف کنند. از طرفی صرف این زمان، به خرده‌فروشان اجازه داد تا سرمایه‌گذاری خود را روی تبلیغات بیشتر کنند. این مسئله باعث شد تا برندها دسترسی خود به مشتریان، شرکت‌ها و انواع محصولات جدید را گسترش دهند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jwic
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.