رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تجارت اجتماعی حول محور نیاز مصرف‌کننده

کات لوت و انتظار رشد در سال آینده

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

«کات لوت» که یک پلتفرم تجارت اجتماعی است، اعلام کرده که اکنون سه‌چهارم تجارت آن را شهرهای کوچک تشکیل می‌دهند.

کات لوت که حدود هشت میلیون دلار سرمایه جذب کرد، گفت که بیش از 650 هزار فروشنده در پلتفرم خود دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال 2022 این تعداد به سه میلیون نفر برسد.

جاسمیت تیند، یکی از بنیان‌گذاران کات لوت، گفت: «شهرهای کوچک از شهرهای بزرگ عملکرد بهتری خواهند داشت، زیرا هنوز اکثر جمعیت هند در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند. در حالی که مصرف‌کنندگان به شهرهای بزرگ نمی‌آیند، تجارت الکترونیک قطعاً به سمت آنها خواهد رفت. در سال 2020 سهم یک شهر کوچک حدود 60 درصد بود ولی در سال 2021 به بیش از 75 درصد رسید.

فروشندگان ما عمدتاً از بازارهای شمال و غرب از شهرهای کوچک می‌آیند.» کات لوت که توسط تیند و ماهیما کائول تأسیس شده، پلتفرمی است که به خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد هنگام خرید چانه بزنند. این پلتفرم انتظار دارد تا سال 2022 ارزش ناخالص کالا به دلیل افزایش تقاضا از شهرهای کوچک‌تر به هزار کرور روپیه برسد.

محصولات فروخته‌شده در کات لوت بومی هستند و حتی دارای برچسب قیمت نیستند. کات لوت اخیراً قابلیتی را راه‌اندازی کرده است که به خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد به طور خودکار بر سر قیمت چانه بزنند. تیند اضافه کرد سهولت استفاده، ایجاد تقاضا برای فروشندگان شهرهای کوچک، زبان‌ها، چانه‌زنی و ترجمه‌های خودکار، محرک‌های اصلی استفاده از این پلتفرم هستند.

به‌ جای اینکه مصرف‌کنندگان محصولی را از سر ناچاری قبول کنند، ما رفتار مصرف‌کننده را بررسی کرده‌ایم و شرکت را حول آن ساخته‌ایم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ih50
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.