تحلیل MIT از رمزارز ملی آمریکا

درباره دلار دیجیتال: اگر بازیگر مرکزی حضور نداشته باشد اتفاق خاصی نمی‌افتد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پروژه همیلتون که تحقیقات اکتشافی بین فدرال رزرو بوستون و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) اولین دور از نتایج خود درباره دلار دیجیتال را منتشر کرد. نتایج تحقیقات اولیه در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در گیت‌هاب برای مشارکت منتشر شده است.

این تحقیقات ویژگی‌هایی چون «سرعت پردازنده تراکنش با کارایی بالا و انعطاف پذیری نظری» را برای دلار دیجیتال توصیف می کند.

رمزارزی که با استفاده از «OpenCBDC» که یک نرم افزار تحقیقاتی منبع باز است توسعه یافته. این تیم یک موتور پردازش اصلی برای یک CBDC فرضی ایجاد کرد و آن را در دو معماری مجزا بررسی کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد سرعت، توان عملیاتی و تحمل خطا در این رمزارز در شرایط خوبی قرار دارد.

تفاوت اصلی بین این دو طرح در این است که یکی، بر خلاف دیگری، یک رکورد کامل از تراکنش ها را به ترتیبی که پردازش شده اند نگه می دارد. مدلی که مستلزم حفظ تاریخچه تراکنش‌های سفارش‌شده نیست، از نظر عملکرد برتر ظاهر شده است با «خروجی 1.7 میلیون تراکنش در ثانیه (TPS) با 99 درصد از تراکنش‌ها که به‌طور پایدار در کمتر از یک ثانیه تکمیل می‌شوند، و اکثر تراکنش‌ها در کمتر از نیم ثانیه کامل می شود.»

در این گزارش آمده است: «به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین، متوجه شدیم که برای دستیابی به اهداف ما به یک دفتر کل توزیع‌شده که تحت صلاحیت بازیگران مختلف عمل می‌کند، نیازی نیست توسط یک بازیگر مرکزی اداره شود. چراکه زمانی که تحت کنترل یک بازیگر واحد اجرا می‌شود، معماری دفتر کل توزیع‌شده دارای نقاط ضعفی خواهد شد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2t01
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.