کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تشکیل پرونده قضایی برای دیجی‌کالا / اتهام دیجی‌کالا توهین به مقدسات اعلام شده است

قوه قضائیه به اتهام توهین به مقدسات برای دیجی‌کالا تشکیل پرونده داده است. به نظر می‌رسد تشکیل پرونده قضایی برای دیجی‌کالا به دلیل درج تصاویری بر روی برخی از محصولات موجود در این پلتفرم است. رسانه‌ها تصویر یک لیوان را منتشر کرده‌اند و گفته‌اند تصویر روی لیوان توهین به مقدسات بوده است.


ادعای توهین به مقدسات


نکته قابل تأمل در این میان برخورد رسانه‌ای با اتفاقات پیرامون دیجی‌کالا است. شکایت اخیر از دیجی‌کالا به دنبال خبری صورت‌ گرفته است که خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه منتشر کرد.

تیتر این خبرگزاری با عنوان «محصول عجیب دیجی‌کالا و شائبه اهانت به مقدسات/ چه کسی مسئول برخورد با این وقاحت است؟» منتشر شده است. در این خبر گفته شده که به گزارش تسنیم پلتفرم دیجی‌کالا همیشه با عناوین مختلفی با شکایت‌های گسترده از سوی مردم روبه‌رو بوده است.

به گفته این خبرگزاری دیجی‌کالا نه‌تنها در خدمات و سرویس‌دهی‌های خود ضعیف عمل می‌کند، بلکه به مقدسات نیز توهین می‌کند. نکته قابل‌ توجه دیگر این است که خبرگزاری تسنیم در ابتدای اخبار خود ادعا می‌کند مردم از نوع برخورد دستگاه‌های مسئول به «آنلاین‌شاپ‌ها» و «فروشگاه‌های اینترنتی» ناراضی هستند. به گفته تسنیم، برخی از این نارضایتی‌ها به دلیل سرویس‌دهی نامناسب و برخی به دلیل ارائه محصولات مغایر با ارزش‌های دینی و ملی است.

تسنیم در بخش دیگری از خبر خود خاطرنشان می‌کند که دیجی‌کالا به بهانه افزایش مخاطبان دوجانبه خود در سطح عرضه و تقاضا، این امکان را به وجود آورده که تولیدکنندگان خرد نیز محصولات خود را در این پلتفرم عرضه کنند.

به اعتقاد خبرگزاری تسنیم، از زمان ایجاد این امکان برای فروشندگان خرد، مردم شکایت‌های بیشتری نیز نسبت به دیجی‌کالا داشته‌اند.

البته این خبرگزاری منبع خود را برای اعلام این بخش از نارضایتی شهروندان از دیجی‌کالا اعلام نمی‌کند و تنها می‌نویسد که مردم از دیجی‌کالا به دلیل انتشار تصاویری با محتوای توهین به مقدسات اعتراض دارند.

سپس از مراجع قضایی و سایر نهادهای نظارتی می‌خواهد در کنار ملاطفتی که به این بخش از اقتصاد کشور نشان می‌دهد، از ابزار بازدارندگی در ارتکاب برخی از اقدامات این پلتفرم نیز استفاده کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gtvd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.