تعامل ربات و انسان علیه زباله

ربات‌هایی که در سواحل می‌گردند و ته‌سیگار جمع می‌کنند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

«بیچ‌بات» و ربات‌های همکارش که نامشان «مپ» است، در پارک‌ها و سواحل گشت می‌زنند و ته‌سیگارها و زباله‌های دیگر را جمع می‌کنند. این ربات‌ها از هوش مصنوعی برای یافتن و جمع‌آوری زباله‌ها استفاده می‌کنند. سازندگان بیچ‌بات (یا به اختصار بی‌بی) یک بازی موبایلی هم ساخته‌اند که با آن هرکسی می‌تواند با تلفن هوشمندش به این ربات‌ها کمک کند با دقت بیشتری پی زباله‌ها بگردند.

ربات‌های کوچک‌تر به نام مپ دستیاران بی‌بی‌ هستند و در پیدا کردن زباله‌ها کمکش می‌کنند. اگر این ربات‌ها از زباله‌ بودن چیزی مطمئن نباشند، تصویری از آن می‌گیرند و در اپلیکیشن موبایلی این پروژه منتشر می‌کنند تا مردم بگویند این زباله است یا نه. بیچ‌بات از داده‌هایی که کاربران در اختیارش می‌گذارند، برای قوی‌تر کردن سیستم تشخیص خود استفاده می‌کند. ادوین باس، از سازندگان این ربات، می‌گوید: «این جذاب‌ترین بخش کار است. ما تعامل میان انسان و ربات را برقرار کرده‌ایم و این‌گونه مردم می‌توانند به هوشمندترشدن ربات‌ها کمک کنند.»
این ربات‌ها را شرکت تک‌تیکس با همکاری دانشجویان دانشگاه فناوری دلفت هلند ساخته است. سازندگان این ربات از اپلیکیشن Trove مایکروسافت برای دریافت میلیون‌ها عکس از فیلتر سیگار و زباله‌های دیگر در جهت تشخیص آن‌ها استفاده کرده‌اند. فیلتر سیگار که فعلا اصلی‌ترین سوژه این ربات‌هاست، به‌تنهایی آسیبی جدی برای آب‌ها به شمار می‌رود. فیلتر سیگار یکی از پرشمارترین انواع زباله‌هاست و تنها یکی از آن‌ها می‌تواند صدها لیتر آب را آلوده کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0f49
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.