کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تعرفه گمرکی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار حداقل ۱۵ درصد تعیین شد

بهناز توحیدی / نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲ با تعرفه گمرکی حداقل ۱۵ درصد واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار موافقت کردند.

به گزارش کارنگ، نمایندگان مجلس در نوبت عصر بررسی بودجه ۱۴۰۲صحن علنی امروز (۷ اسفندماه) با بند «ط» تبصره ۷ بخش صنعت،معدن و ارتباطات موافقت کردند.

براین اساس حقوق ورودی رویه (برند) تجاری واردات گوشی‌‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار حداقل ۱۵ درصد تعیین می‌شود. واردات گوشی در سایر برندها به ماخذ ۲ برابر محاسبه و دریافت خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز کند. واردات این کالاها همچنین از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود.

در بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس عوارض واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را از ۶ درصد به ۱۲درصد افزایش دادند. در آن‌زمان جلال رشیدی کوچی، سخنگوی کمیسیون تلفیق افزایش تعرفه را کمک به افرادی که گوشی‌های ساده و معمولی دارند و جزو ۹۵ درصد جامعه هستند، اعلام کرد و حالا این مقدار به ۱۵ درصد رسید. به نظر می‌رسد افزایش تعرفه گمرکی با توجه به افزایش قیمت دلار روی قیمت گوشی‌های موبایل تاثیر به‌سزایی بگذارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gec5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.