کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تلاش برای حذف کربن از زنجیره حمل‌و‌نقل

والمارت ناوگان خودروهای الکتریکی راه‌اندازی می‌کند

والمارت ناوگان جدیدی از وسایل نقلیه تحویل الکتریکی راه‌اندازی می‌کند تا ردپای کربن را از مرحله لست‌مایل دلیوری – مرحله نهایی برای رساندن کالا از فروشگاه‌ها به دست مشتری – کاهش دهد.

این غول خرده‌فروش، در حال خرید 4500 وسیله نقلیه از یکی از شرکت‌های Bentonville واقع در آرکانزاس به نام «کانو» لست و امکان خرید 10 هزار دستگاه دیگر را نیز دارد. این یک راه نجات برای شرکتی است که همین چند ماه پیش هشدار داده بود ممکن است سرمایه کافی برای عرضه وسایل نقلیه خود به بازار نداشته باشد. این معامله پس از قراردادی با ناسا انجام می‌شود که قصد دارد از خودروهای الکتریکی به عنوان وسیله نقلیه برای مأموریت‌های خود استفاده کند.

جزئیات مالی این معامله فاش نشده، اما این خودروها در حال حاضر با قیمت 34750 دلار در وب‌سایت خودروساز فهرست شده‌اند. اکسیوس گزارش داد والمارت از «خودروی تحویل سبک زندگی» کانو استفاده خواهد کرد؛ یک ون کپسولی‌شکل با فضای بار قابل مقایسه با یک شاسی بلند. این ون‌ها نسخه اصلاح‌شده‌ای از Canoo’s Lifestyle Vehicle هستند که این خودروساز نوپا ادعا می‌کند حداکثر برد ۲۵۰ مایل، ۱۲۰ فوت مکعب فضای داخلی و توانایی حمل 1464 پوند را دارد.

این وسیله نقلیه بزرگی نیست، زیرا یک ون باری U-Haul محموله ای در حدود 4000 پوند را حمل می‌کند و 246 فوت مکعب فضا دارد؛ اما با ون‌های باری کوچک‌تر مانند وانت باری ترانزیت کانکت فورد (1510 پوند و 127 فوت مکعب) قابل مقایسه است. سازندگان کانو می‌گویند این ون علاوه بر جمع و جور و برقی بودن، مزایای دیگری نیز برای تحویل بسته در شهرها دارد. تونی آکویلا، سرمایه‌گذار، رئیس و مدیرعامل کانو در بیانیه‌ای گفت: «این وسیله نقلیه ما شعاع چرخش یک وسیله نقلیه مسافربری کوچک را در فضایی فشرده و سازگار با پارکینگ دارد، در عین حال دارای فضای بار برای وسیله نقلیه تجاری است.

کانو، ون را به‌عنوان یک «پلتفرم» توصیف می‌کند که امکان طراحی قابل تنظیم، با صرفه‌جویی در فضا و وزن را به دلیل عدم وجود کابل‌های متعدد و ستون فرمان فراهم می‌کند. خودروهای تحویل الکتریکی که والمارت قادر به سفارشی‌سازی آنها خواهد بود و وظیفه انجام سفارش‌های آنلاین را بر عهده خواهد داشت. والمارت گفت: «خودروهای برقی تحویل آزمایشی در متروپلکس دالاس-فورث ورث برای کمک به تعیین طرح نهایی در هفته‌های آینده آغاز به کار خواهند کرد. هدف این است که تا سال 2023 آنها را در جاده‌ها عرضه کنند.»

البته ممکن است تولید کارخانه به تعویق بیفتد، بنابراین بهتر است آن تاریخ را با مداد بنویسید. والمارت در حال حاضر از برخی وسایل نقلیه تحویل الکتریکی در آرکانزاس استفاده می‌کند، مانند پهپادها.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8hll
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.