کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تماسی ارزان‌تر از هر تماس دیگر

ادامه حمایت‌های وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این روزها و بعد از شروع محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ اکثر پلتفرم‌های خارجی، از تمام توان و بودجه این وزارتخانه برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی از جمله پیام‌رسان‌های بومی استفاده می‌کند. در جدیدترین حمایت عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفته که تعرفه هر دقیقه تماس بین پیام‌رسان بومی و شبکه مخابراتی ۲۵ تومان است.

در حال‌ حاضر و طبق مصوبه رگولاتوری، هزینه هر دقیقه مکالمه موبایل از 59.9 تومان برای سیم‌کارت‌های دائمی تا 89.9 تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری متغیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح این حرکت حمایتی وزارتخانه برای پیام‌رسان‌های داخلی به خبرگزاری فارس گفت: «هزینه هر دقیقه تماس Call Out مبلغ 25 تومان است که از این رقم، 10 تومان سهم اپراتور مخابراتی، 10 تومان سهم پیام‌رسان و پنج تومان هزینه‌های فنی است.»

عیسی زارع‌پور در پیگیری راه‌اندازی سرویس برقراری تماس بین پیام‌رسان‌های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران، توضیح داد: «طبق آیین‌نامه موجود در این زمینه، هر پیام‌رسانی که بیش از سه میلیون کاربر داشته باشد، می‌تواند برای برقراری سرویس Call Out درخواست دهد.»

زارع‌پور با تأکید بر اینکه هیچ منع قانونی‌ای در این باره وجود ندارد، گفت: «به دنبال راه‌اندازی این امکان هستیم و اپراتورهای مخابراتی مکلف به ارائه این سرویس هستند.»

سرویس Call Out به‌معنای برقراری تماس بین پیام‌رسان‌های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران است. در شرایطی که اکثر پیام‌رسان‌های پرکاربر در ایران فیلتر شده‌اند و مردم به کمک فیلترشکن همچنان از آنها استفاده می‌کنند، دولت به روش‌های مختلف در تلاش برای رشد استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است.

پیام‌رسان‌هایی که در سال‌های گذشته با وجود ارائه وام‌های چند میلیارد تومانی و ارائه زیرساخت‌های مختلف نتوانسته‌اند مورد اقبال کاربران ایرانی قرار گیرند. به تازگی نیز از آیین‌نامه حمایت از سکوهای داخلی و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال رونمایی شده که به باور کارشناسان، بیشتر از اینکه یک آیین‌نامه برای حمایت از کسب‌وکارها باشد، طرحی برای توسعه و ارائه تسهیلات به پلتفرم‌های داخلی است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tcpx
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.