کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تکاپوی میلیون دلاری بنیان‌گذار اف‌تی‌ایکس

برای کمک به بهتر شدن رگولاتوری رمزارزها

سم‌ بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار صرافی رمزارزی غیرمتمرکز اف‌تی‌ایکس در مصاحبه‌ای اعلام کرده احتمالاً در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا بین 100 میلیون تا یک میلیارد دلار کمک مالی خواهد کرد. بنکمن که یکی از ثروتمندترین و معروف‌ترین چهره‌های دنیای رمزارز است، گفته بخشی از این پول صرف کمک به رگولاتوری بهتر این فضا خواهد شد؛ فضایی که سازمان‌های حمایت‌کننده از حقوق مصرف‌کننده در آمریکا این روزها آن را به‌شدت متهم به نادیده‌گرفتن منافع کاربران کرده‌اند؛ آن‌ هم در مواردی با ارائه اطلاعات ناقص یا غلط به آنها.

بنکمن اما گفته نه‌تنها به هیچ‌وجه نگرانی‌ای بابت رگولاتوری این فضا ندارد، بلکه از مقررات‌گذاری در این فضا استقبال هم خواهد کرد، اما او تأکید کرده آنچه این روزها بیشتر برای او مایه نگرانی است، نوع نگاهی است که سیاست‌مداران آمریکایی اخیراً به بازار رمزارزها پیدا کرده‌اند؛ به‌ویژه اینکه صرافی‌های رمزارزی بیش از همیشه در تیررس سخت‌گیری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفته‌اند.

به ‌نظر می‌رسد تلاش‌های چهره‌هایی چون بنکمن جهت متقاعد کردن سیاست‌مداران آمریکایی برای یک رگولاتوری آسان‌تر و امکان‌دادن به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران رمزارزی برای توسعه نوآوری‌های این فضا باشد. البته ماجراهایی چون ریزش شدید بازار رمزارزها در ماه‌های اخیر و سقوط ارزش رمزارزی چون لونا کار را برای به ثمر رساندن این تلاش بسیار سخت کرده است. در هفته‌های اخیر برخی چهره‌های اقتصادی دولت بایدن نقدهای تندوتیزی را به عملکرد این بازار و صرافی‌های فعال در آن وارد کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/v5ww
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.