تیک‌تاک ۱۰ میلیارد دلار عقب‌تر از آمازون

تلاش بی‌فایده تیک‌تاک برای شبیه‌شدن به آمازون

تیک‌تاک در حوزه تجارت الکترونیک در حال تشکیل یک تیم لجستیک و حمل‌ونقل دریایی در ایالات متحده است. به گفته کارشناسان لجستیک، شرکت‌های فناور اغلب در بخش لجستیک می‌لنگند. مدیران تیک‌تاک و شرکت مادر آن بایت‌دنس
(Byte Dance) در تجارت الکترونیک غرق شده‌اند.

این فرصت، یک معدن طلا برای اپلیکیشن خواهر چینی تیک‌تاک (دوین) ‌است و این شرکت در ماه می گزارش داد که بیش از ۱۰ میلیارد محصول در یک سال فروخته‌، اما جذب مخاطبان آمریکایی به این پلتفرم و تشویق به استفاده از آن، در رقابت با آمازون و ناوگان عظیم انبارهای آن، بازی متفاوتی است. در حالی که تیک‌تاک گام‌های اولیه خود را در برای گسترش بخش فیزیکی تجارت الکترونیک برداشته، چندین کارشناس لجستیک به اینسایدر گفته‌اند انتظار نداشته باشد شرکت از دستورالعمل آمازون پیروی کند.

تیک‌تاک از سال ۲۰۲۰ ویژگی‌های خرید را در ایالات متحده بررسی کرده‌ و اخیراً برای ورود به بخش حمل‌و‌نقل تجارت حرکت کرده‌ است. طبق فهرست‌های فعلی در پرتال شغلی، این شرکت قصد دارد بیش از ده‌ها کارمند را در ایالات متحده برای کار در زمینه‌هایی مانند فول‌فیلمنت و لجستیک زنجیره تأمین استخدام و در آنجا مستقر کند.

این اقدام گمانه‌زنی‌هایی را ایجاد کرده‌ که تیک‌تاک قصد دارد در مقابل آمازون بایستد. کارشناسان لجستیک می‌گویند که این یک اشتباه بزرگ خواهد بود. «متیو هرتز»، یکی از بنیان‌گذاران شرکت مشاوره تدارکات تجارت الکترونیک «سکند ماراتن» گفت: «اگر می‌خواهید چیزی شبیه آنچه آمازون ساخته‌، باشید، ۱۰ میلیارد دلار عقب هستید.»

به گفته یک مدیر لجستیک با آگاهی از اولویت‌های شرکت و تحلیلگران صنعت، تیک‌تاک به جای تقلید از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین تجارت الکترونیک ایالات متحده، به احتمال زیاد سرویسی را با در نظر گرفتن نمونه‌های چینی ایجاد می‌کند.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/42po کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

هوش مصنوعی جای نبوغ و اراده انسان را نمی‌گیرد

کارنگ ۱۶۳ منتشر شد

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد