کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جذب سرمایه پس از یک دهه

هتل‌رانر برای تحقق اهدافش و راهیابی به بازارهای جهانی، ۶.۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است

«هتل‌رانر» یک ارائه‌دهنده فناوری به صنعت مهمانداری و هتلداری است که برای یک دهه به‌شدت تحت تأثیر توفان مشکلات این اکوسیستم قرار گرفته بود، اما پس از یک دهه توانسته مبلغ ۶.۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند تا خدمات خود را بهبود بخشد و بازارش را به ایالات ‌متحده و خطوط هوایی این کشور توسعه دهد. این اولین دور تأمین مالی هتل‌رانر محسوب می‌شود و انتظار می‌رود از این سرمایه در جهت تحقق اهدافش استفاده کند.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و تا به امروز تنها ۸.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی دریافت کرده است. این دور سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیون‌دلاری توسط سرمایه‌گذاران قبلی و سرمایه‌گذاران جدیدی چون ویکس کپیتال،‌ فاندرز فکتوری، اسنشن ونچرز، اچ‌دی‌ام و سرمایه‌گذاران فرشته‌ای مانند گرادیانت سولوشنز انجام شده است. به‌علاوه چهره‌هایی مثل گری ساموئل، بنیان‌گذار موبایل تراول تکنولوژی؛ ملی اودمیس، بنیان‌گذار یمکسپتی؛ دنیل کینگ از سیدکمپ و نیلز گرون از آکوافولد هم در این دور تأمین مالی شرکت کرده‌اند.


رستاخیز هتل‌رانر


شکی نیست که همه‌گیری کرونا ضربه محکمی بر پیکره صنعت هتلداری و مسافرت زد و چندین شرکت بزرگ را تا مرز ورشکستگی برد، اما نیمه پر لیوان را هم باید دید؛ همان‌طور که هتل‌رانر تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. هتل‌رانر در این مدت خود را مورد ارزیابی قرار داد و با بررسی تمام نقاط ضعف و مشکلات، راه‌حل‌های مختلفی را امتحان کرد. پس از رفع محدودیت‌های ناشی از پاندمی و به‌اصطلاح باز شدن دوباره جهان، ‌هتل‌رانر در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار گرفت. در واقع همه‌گیری و رکود صنعت هتلداری به این شرکت فرصتی برای بازسازی داد.


درباره هتل‌رانر


هتل‌رانر درواقع زیرساخت‌های فناورانه صنعت هتلداری را فراهم می‌کند. این شرکت یک پلتفرم نوآورانه مدیریت توزیع، فروش و عملیات است که به مخاطبان خود راه‌حل‌های تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این پلتفرم تمام اعضای صنعت هتلداری را در یک‌جا جمع می‌کند و به مخاطب خود اجازه می‌دهد آنها را با هم مقایسه کند.

در واقع پلتفرم هتل‌رانر یک شبکه B2B ارائه می‌دهد. به گفته این شرکت، روزانه بیش از ۳۵ میلیون تراکنش بین املاک، آژانس‌های مسافرتی، مسافران و درگاه‌های پرداخت این پلتفرم انجام می‌شود. این شرکت با ۶۴ هزار هتل در ۱۹۳ کشور و ۲۳۰۶ شهر همکاری می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۴، اچ‌دی‌ام گلوبال و در سال ۲۰۲۰ ریتفور، دو رقیب ترکیه‌ای خود را خریداری کرد.

هتل‌رانر اکنون با افتتاح دفتر جدیدش در ایالات متحده می‌خواهد به آن طرف اقیانوس اطلس راه پیدا کند. آردن آگوپیان، یکی از بنیان‌گذاران هتل‌رانر می‌گوید: «از روزی که هتل‌رانر را تأسیس کردیم، منبع نیروی ما فناوری بوده است. ما جاه‌طلب هستیم زیرا می‌خواهیم این صنعت و شرکای خود را جلو ببریم. این سرمایه به ما کمک می‌کند اهداف و آرزوهایمان را در یک بازار شبکه‌ای جهانی که در آن همه بازیگران صنعت هتلداری و سفر حضور دارند، تحقق ببخشیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lemz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.