کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جذب سه میلیون دلار سرمایه در لتا

ردپای مدیر اجرایی گوگل و سلولنت در یک سرمایه‌گذاری لجستیکی

لتا یک ارائه‌دهنده زنجیره تأمین و لجستیک SaaS (نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس) است که در کنیا فعالیت دارد و به‌تازگی حدود سه میلیون دلار در آفریقا برای ارائه سرویس‌های لجستیکی سرمایه‌گذاری کرده ‌است. لتا یک زنجیره تأمین B2B است که سال گذشته برای بهینه‌سازی مدیریت ناوگان راه‌اندازی شد و به‌دنبال فرصت‌های رشد در غرب آفریقاست و فعالیت خود را در پنج بازار موجود افزایش داده‌ است.

فناوری بهینه‌سازی مسیر در لتا در راستای افزایش کارایی در تحویل کالا به مشتریان طراحی شده‌ است. این فناوری قادر است تعداد وسایل نقلیه مورد نیاز برای توزیع را کاهش دهد و این امر به صرفه‌جویی در هزینه و افزایش رقابت منجر می‌شود.

این استارتاپ جزء بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان و بازیگران تجارت الکترونیک در غنا و نیجریه است. کن نجوروگو، بنیان‌گذار سلولنت و چارلز موریتو، مدیر اجرایی گوگل نیز برای توسعه این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

«سال آینده برای ما نسبتاً سال بزرگی خواهد بود. محصول ما تثبیت شده‌ و درک بسیار خوبی از فرایند فروش و استراتژی ورود به بازار داریم. سرمایه‌گذاری‌ای که انجام داده‌ایم به ما کمک می‌کند تا به‌سرعت وارد بازارهای جدیدی شویم که از غنا شروع می‌شود.»

نیک جوشی، بنیان‌گذار و مدیرعامل لتا با بیان این مطالب به تک‌کرانچ گفت: «این شرکت روی بازار حمل‌ونقل و همچنین محصولات فین‌تک کار می‌کند. سرمایه‌گذار لتا، نیک جوشی را پس از یک دوره دوساله به‌عنوان معاون محصول در تحویل منصوب کرد.

او گفت: «این کار باعث شد متوجه شود مشکلات تحویل همواره وجود دارند و همچنان یک چالش در همه جا خواهد بود. این تجربه او را برانگیخت تا لتا را به‌عنوان یک سرویس پشتیبانی متحول‌کننده برای مشاغل ارائه‌دهنده لجستیک و بازارهایی مانند Sendy و Amitruck راه‌اندازی کند.»

جوشی گفت: «ما یک سیستم‌عامل برای لجستیک هستیم و نرم‌افزار ما قادر است کارآمدترین مسیر برای خدمت‌رسانی سریع‌تر به مشتریان را به توزیع‌کنندگان نشان دهد و آنها را قادر می‌سازد از وسایل نقلیه کمتری برای خدمات‌رسانی به مشتریان بیشتر استفاده کنند. همچنین این نرم‌افزار، امکان ردیابی راننده، حمل کالاهای خاص، اطلاع از حداکثر استفاده از فضا، زمان صرف‌شده در طول سفر و مسافت طی‌شده برای رانندگان حمل بار را فراهم می‌کند.»

او اضافه کرد: «کسب‌وکارها همچنین می‌توانند سایر معیارهای وسیله نقلیه مانند سرعت، ترمز و توقف را در میان سایر نقاط داده‌ای که کارایی در عملیات را تعریف می‌کنند، اندازه‌گیری کنند. حمل‌کننده‌ها از برنامه راننده استفاده می‌کنند و در این برنامه تمام توقف‌هایی را که راننده باید انجام دهند، به‌ترتیب به آنها نشان می‌دهند و برای اثبات تحویل، فرم امضا می‌کنند.»

مشتریان از طرف لتا یک لینک وب برای پیگیری تحویل سفارش‌های خود دریافت می‌کنند. لتا از زمان راه‌اندازی می‌گوید بیش از500 هزار تحویل را بهینه کرده، بیش از 20 هزار تن کالا را تحویل داده و دو هزار وسیله نقلیه را مدیریت کرده ‌است.

در میان بیش از 20 کسب‌وکار بزرگی که استارتاپ لتا با آنها کار می‌کند، فست‌فود Simbisa Brands و شرکت چانداریا به‌سرعت در حال رشد هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ndcz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.