رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جنگ، انرژی سبز و رمزارزها

رمزارزها در برابر بازارهای پرهیاهوی این روزها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس پروژه هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون، ایالات متحده از سال ۲۰۰۱ تاکنون 2.26 تریلیون دلار برای جنگ افغانستان هزینه کرده که شامل ۵۳۰ میلیارد دلار سود برای استقراض دولت می‌شود. بریتانیا و آلمان که پس از ایالات متحده قوی‌ترین قدرت نظامی جهان هستند، به‌ترتیب ۳۰ و ۱۹ میلیارد دلار در طول جنگ هزینه کرده‌اند.

ارزش رمزارزها در حال حاضر بیشتر از مبلغی است که برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا هزینه شده است. در همین حال، مجموع هزینه‌های بریتانیا و آلمان تقریباً برابر با هشتمین رمزارز، یعنی پولکادات است که در ماه می ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، حواله‌های جهانی در سال گذشته حدود ۷۰۲ میلیارد دلار بوده است. حواله‌ها به انتقال پولی گفته می‌شود که توسط کارگران خارجی برای اعضای خانواده در کشورهای فقیر فرستاده می‌شود. حواله‌ها به‌دلیل ماهیت بدون مرز، زمان تسویه سریع و کارمزدهای پایین، به‌عنوان یک مورد امیدوارکننده برای رمزارزها در نظر گرفته می‌شوند. جالب است بدانید که بازار جهانی حواله در مقایسه با بازار رمزارزهای امروزی کوچک‌تر است.

حال می‌رسیم به بحث سرمایه‌گذاری‌های سبز. بازار جهانی این عرصه از سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۰ درصد رشد کرده؛ به این معنی که دارایی‌های سرمایه‌گذاری پایدار اکنون بیش از 35.3 تریلیون دلار ارزش دارد، اما با در نظر گرفتن هر کشور به‌صورت جداگانه، بازار رمزارزها ارزش بالاتری دارد.

به‌عنوان مثال، سرمایه‌گذاری سبز در کانادا حدود 2.4 تریلیون دلار است، در حالی که بازار ژاپن فقط سه تریلیون دلار است. در همین حال، طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، سرمایه‌گذاری سالانه انرژی در جهان به دو تریلیون دلار می‌رسد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ostp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.