جنگ جهانی ثروت

غول‌های فناوری در بازار خودرو چه می‌کنند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از ال‌جی، آمازون، اپل، سونی، بوش و سامسونگ، حالا زیمنس هم در پی ورود به صنعت خودروسازی است. هفته قبل بود که سامسونگ خبر از سرمایه‌گذاری 205 میلیارد دلاری در صنایع نوین و نسل چهارم صنعت داد و به تولید قطعات و باتری برای خودروسازان ابراز علاقه کرد. حالا این جدال شکل دیگری به خود گرفته و برخی از بازیگران به خودروسازی علاقه پیدا کرده‌اند. راز این موضوع در فروش بالای این بخش و چشم‌انداز توسعه بازار در دو دهه آینده است. در عین حال توسعه توان تکنولوژیک ناشی از ابداعات در این صنعت و سرریز فناوری‌های تازه کمک خواهد کرد تا بازیگران این صنعت در مرزهای دانش و تولید بتوانند مزیت‌های خود را حفظ کنند.

از آنجا که بیشترین بخش از ارزش افزوده این صنعت در لایه‌های اولیه و پیش از مونتاژ نهایی قرار دارد، زیمنس درصدد است با ورود به بحث توسعه تکنولوژی تولید شارژرهای نسل 2، به بازیگری قدر در زمینه تأمین نیاز توسعه‌دهندگان شبکه شارژ خودروهای الکتریکی بدل شود. از آنجا که تولید و فروش خودروهای برقی در جهان همپای پیش‌بینی‌ها حرکت می‌کند، لازم است به اندازه کافی روی کارخانجات تولید خودرو و تأمین آن‌ها سرمایه‌گذاری شود. زیمنس اما در کنار این موارد توجه خود را به یکی از حوزه‌های مهم، یعنی زیرساخت‌های شارژ معطوف کرده است. این شرکت در نظر دارد ظرف چهار سال یک میلیون دستگاه شارژ خانگی خودرو در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند. کاری که بازیگر آلمانی را به سومین قطب در صنعت شارژ خودرو آمریکا بدل کرده و مستقیما به ایجاد 100 هزار فرصت شغلی تازه می‌انجامد.

از آنجا که بودجه دو تریلیون دلاری دولت بایدن برای بازسازی آمریکا نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی دارد، زیمنس قصد دارد از فرصت 5/7 میلیارد دلاری بودجه دولت بایدن برای توسعه فناوری خود در این بخش استفاده کند. زیمنس که برنامه خود برای این بخش را از سال 2022 آغاز می‌کند، تلاش دارد بخشی از تغییر بزرگ فرهنگی جامعه آمریکا باشد. کارخانه وندل در کارولینای شمالی به زیمنس تعلق دارد و این شرکت درصدد است با همکاری دانشگاه‌های این ایالت و دولت محلی، اهداف خود را در صنعت ساخت شارژرهای باتری اجرایی کند.

زیمنس در حالی به این بازی وارد شده که برنامه 20 میلیارد دلاری تسلا برای نسل جدید باتری‌ها در کنار برنامه 205 میلیارد دلاری سامسونگ برای توسعه فناوری‌های تولید باتری و چیپ، جنگی تمام‌عیار را در این بخش از صنعت به راه انداخته است. سؤال مهم این روزها این است که رقبای آلمانی برای ماندن در کورس رقابت قادرند همپای برندهای آمریکایی، چینی و کره‌ای سرمایه‌گذاری کنند؟ هنوز مشخص نیست اما به نظر می‌رسد یک جنگ جهانی واقعی بر سر تولید ثروت بین کره جنوبی، ژاپن، چین، آلمان و ایالات متحده آمریکا درگرفته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/os91
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.