رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جولان دادن لجستیکی‌ها در یک بازار فعال و جذاب

آشنایی با برترین اپلیکیشن‌های تحویل غذا و کالا در برزیل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدتی است دیگر سفارش غذا مترادف با پیتزا یا میان‌وعده نیست. امروزه گزینه‌های سفارش غذا بسیار متنوع شده و شامل غذاهای مرسوم تا عجیب‌ترین‌ها می‌شود. همین موضوع در مورد کالاها نیز صدق می‌کند و لیست دلیوری‌هایی که می‌تواند به درب خانه‌ها برسد، تنوع بیشتری دارد.

برزیل به عنوان پنجمین کشور بزرگ دنیا با حدود 215 میلیون جمعیت، یک بازار مناسب برای هر هدف اقتصادی است. به همین دلیل است که اپلیکیشن‌های دلیوری در این کشور پهناور و پرجمعیت موفق بوده‌اند. هر چند شرایط پاندمی در دو سال گذشته در اوج گرفتن این برنامه‌ها بی‌تأثیر نبوده‌ است. در ادامه به اپلیکیشن‌های دلیوری موفق در برزیل نگاهی می‌اندازیم.


آی‌فود


آی‌فود در حال حاضر یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دلیوری غذا در برزیل است. این سرویس به صاحبان کسب‌و‌کار، وعده مدیریت تجاری آسان روی پلتفرم و افزایش 50 درصدی درآمد می‌دهد. به گفته آی‌فود، این شرکت بیش از 60 میلیون سفارش در ماه، 270 هزار رستوران همکار و 200 هزار نفر تحویل‌دهنده فعال دارد. آی‌فود با رستوران‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، میوه و سبزی‌فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های حیوانات خانگی و سایر فروشگاه‌ها کار می‌کند.


لوگی


لوگی شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن حمل‌ونقل کالا در برزیل است. این استارتاپ برزیلی بیش از 40 هزار تحویل‌دهنده و شریک ثبت‌شده دارد و روزانه میلیون‌ها دلیوری در گوشه و کنار برزیل انجام می‌دهد. این اپلیکیشن علاوه بر منابع تکنولوژیک، راهکارهایی برای خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک فراهم می‌کند که به گفته لوگی، مقیاس و سودآوری تجارت را تضمین می‌کند.

با استفاده از اپلیکیشن لوگی مشتری می‌تواند وضعیت بسته سفارشی خود را پیگیری کند و از زمان دقیق رسیدن آن آگاه شود. همچنین مشتری می‌تواند هر زمان که بخواهد تاریخچه سفارش، فاکتورها و رسیدها را درخواست و چک کند.


رپی


رپی یک اپلیکیشن دلیوری است که فقط به رستوران‌ها و توزیع غذا محدود نیست و شامل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های حیوانات خانگی، فروشگاه‌های محصولات بهداشتی، عمده‌فروشی‌ها و… می‌شود.

این اپلیکیشن این امکان را دارد که برای یک تقاضای خاص یک تحویل‌دهنده ارائه دهد که کالایی را از یک نقطه تحویل گرفته و به نقطه دیگر ببرد. این شرکت ادعا می‌کند به منظور مدیریت بهتر، داده‌ها و اطلاعات مهم مثل اطلاعات فروش و سایر شاخص‌های عملیاتی را در اختیار شرکای خود قرار می‌دهد.


99 فود


این اپلیکیشن مانند اوبر فعالیت خود را صرفاً با حمل‌ونقل مسافر شروع کرد و سپس آن را با نسخه 99 فود به دلیوری غذا هم توسعه داد.

بنا بر ادعای شرکت، این پلتفرم دارای یک تیم فنی دقیق برای سازماندهی امور رستوران‌های شریک در راه‌اندازی فروشگاه مجازی است و برنامه 99 استور را برای کمک به شرکا در مدیریت فروشگاه و ارائه داده‌های مربوط به عملکرد فروش و… در دسترس آنها قرار می‌دهد.


لالاموو


این شرکت هنگ‌کنگی، دلیوری اقلام مختلف را با انواع وسایل نقلیه در اندازه‌های متفاوت، از موتورسیکلت گرفته تا تریلر انجام می‌دهد. لالاموو به خاطر استفاده از لجستیک ارزان و سریع که با شبکه‌ای از 700 هزار راننده شریک در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند، شناخته‌شده ‌است.

این شرکت فقط در برزیل دارای 50 هزار راننده ثبت‌شده و 60 هزار کاربر است. لالاموو خدمات دلیوری خود را به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته ارائه می‌دهد و این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده که محصول سفارشی خود را در همان روز دریافت کنند.


برزو دلیوری


از جمله نکات قابل توجه این اپلیکیشن، سهولت پرداخت، بهینه‌سازی مسیر و بیمه‌ سفارش است. تمرکز برزو دلیوری روی رستوران‌ها و تجارت الکترونیک است و ضمانت می‌کند که با این پلتفرم می‌توان تا 20 درصد در هزینه‌های لجستیکی صرفه‌جویی کرد. این شرکت دارای 30 هزار تحویل‌دهنده ثبت‌شده و 250 هزار سفارش در ماه است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/np55
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.