حرکت حمل‌و‌نقل کامیونی به سمت حمل‌و‌نقل ترکیبی

تقویت نقش حمل‌و‌نقل ترکیبی در صنعت

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شرکت‌های حمل‌و‌نقل کامیونی این روزها در حال توسعه فعالیت‌های چندوجهی یا ترکیبی در محورهای جدید هستند. آنچه در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، تغییر چشمگیر بازار از حمل‌و‌نقل داخلی به حمل‌و‌نقل بین‌المللی و کامیونی بوده ‌است. یک تحلیلگر امور شهری حمل‌و‌نقل می‌گوید تا پایان سال جاری، بنا به دلایل متعدد و نیاز بازار، سیستم چندگانه داخلی تحت پشتیبانی سیستم ریلی قرار گیرد.

عواملی همچون هزینه‌های سوخت، تحولات محیطی، اجتماعی و دولتی ESG به خاطر درخواست مشتری و رگولاتوری دولتی، فشار زیادی به سوخت‌رسان‌ها برای خنثی کردن کربن سوخت‌ها آورده‌اند و همین تحولات باعث شده این تحولات موردپسند قرار گیرد. اما تصور این است که این تحولات در مسیر ریلی و حمل‌و‌نقل کامیونی با هم اجرایی شوند، در حالی که هنوز فشارهای سنگینی روی کمپین‌ها برای کمک به منابع محیطی، اجتماعی و دولتی وجود دارد.

شرکت JB Hunt در حال ارتقای ۴۰ درصدی وضعیت حمل‌و‌نقل چندگانه ظرف سه تا پنج سال آینده به عنوان بخشی از فعالیت‌های مشترک با شرکت ریلی است. حمل‌و‌نقل چندوجهی یا ترکیبی یکی از مصادیق گسترش زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت بین‌المللی و داخلی است.

حمل‌و‌نقل ترکیبی در هر کشور واسطه داد و ستد صنایع آن کشور است که چرخ تولید را به حرکت درآورده و موجبات توسعه کسب‌وکار و اقتصاد را در جامعه فراهم می‌کند. اگر پایه مناسبی برای حمل‌و‌نقل چندوجهی وجود داشته باشد، در مسیر‌های دریایی طولانی از کشتی، در مسیر‌های طولانی زمینی از راه‌آهن و در مسیر‌های کوتاه و خاص از حمل‌و‌نقل جاده‌ای می‌توان بهره برد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uzve
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.