کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خرده‌فروش قدیمی در پی چیست؟

گپ با خرید شرکتی که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهبود تجربه مشتری استفاده می‌کند، وارد مرحله تازه‌ای شد

ترانه احمد دوست، کارنگ – «گپ» شرکت «سی‌بی‌فور» را که یک شرکت نوپا در نیویورک و تل‌آویو است، خریداری کرده که از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش از طریق تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی و سنجش تقاضا استفاده می‌کند.

سالی گیلیگان، مدیر ارشد دگرگونی رشد و رئیس دفتر رشد استراتژیک خرده‌فروشی پوشاک گپ گفته است: «ما معتقدیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آینده صنعت ما را رقم می‌زند. گپ تجربه کار با دانشمندان داده سی‌بی‌فور را در سطح جهانی دارد، بنابراین ما تأثیر و کاربردهای وسیعی را که علم آن‌ها می‌تواند در فروش، موجودی و بینش مصرف‌کننده داشته باشد و همچنین پتانسیل آن برای افزایش ارزش و تجربه مشتری را درک می‌کنیم.»

سی‌بی‌فور قبل از خریده شدن توسط گپ، سرمایه‌گذارانی از جمله سکویا کپیتال داشت و تأمین سرمایه‌اش را از این طریق انجام می‌داد. فناوری شرکت توسط خرده‌فروشان و برندهای مستقیم مصرف‌کننده مانند کوم اند گو، لیوایس، لیدل و اوربن اوتفیتس پیاده‌سازی شده است.

قرارداد سی‌بی‌فور یکی از چندین قرارداد امسال گپ بود؛ از جمله خریدهای این شرکت، «دریپر» بود که یک شرکت فناوری سه‌بعدی است و از اتاق‌های پرو مجازی برای کاهش مرجوع کردن محصولات آنلاین استفاده می‌کند.

گپ از زمان انتقال سیستم‌های خود به فضای ابری در اکتبر سال گذشته، سرعت سرمایه‌گذاری خود در حوزه فناوری را افزایش داده است. این امر به لیست رو به رشد مشاغل خرده‌فروشی که در حال انتقال بخش‌هایی یا تمام سیستم‌های خود به فضای ابری هستند، افزوده می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی اینترنشنال دیتا کرپ، هزینه عمومی ابرها امسال به رکورد 3/385 میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که بالاترین رقم قبلی 4/312 میلیارد دلار در سال 2020 بود.

گزارش کی‌پی‌ام‌جی که سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از شرکت‌ها سیستم‌های خود را به فضای ابری منتقل می‌کنند. 56 درصد از مدیران فناوری در این بررسی گفته‌اند که انتقال کامل به فضای ابری برای مشاغل آن‌ها به یک «ضرورت مطلق» تبدیل شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7xsq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.