کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خیز مایکروسافت برای بازی‌های دنیای متاورس

با خرید ۶۹ میلیارددلاری اکتیویژن، مایکروسافت به سومین بازی‌ساز بزرگ دنیا تبدیل می‌شود

کارشناسان می‌گویند که مایکروسافت قرار است سازنده و ناشر بازی اکتیویژن بلیزارد را در یک معامله تمام نقدی و با قیمت ۶۹ میلیارد دلار بخرد. این معامله را می‌توان بخشی از برنامه مایکروسافت به منظور پیش‌برد جاه‌طلبی‌های چند هزار دلاری این شرکت در حوزه‌های روبه‌رشد فناوری و نوآوری قلمداد کرد.

دیوید ناج، مدیر پورتفولیوی شرکت سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال در تحلیل این معامله بزرگ گفته برنامه‌های مایکروسافت برای متاورس به‌سرعت در حال رشد است.

ناج گفته است: «در طول سه ماهه گذشته مایکروسافت به‌شدت در حال توسعه فعالیت‌های خود در حوزه متاورس بوده است. بخش بزرگی از این توسعه کسب‌وکاری هم مربوط به بازی‌های ایکس‌باکس است.»

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفته این خرید راهی برای «سرعت بخشیدن به رشد کسب‌وکار بازی مایکروسافت» و «ارائه راهکارهای سازنده برای متاورس» از سوی این شرکت پیشرو خواهد بود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در اظهارنظری درباره خرید اکتیویژن بلیزارد گفته: «بازی‌ها پویاترین و هیجان‌انگیزترین بخش از بازار سرگرمی در تمام پلتفرم‌های امروزی هستند و به همین دلیل نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت.»


برنامه مایکروسافت برای صنعت بازی


مایکروسافت که کنسول‌های ایکس‌باکس را تولید می‌کند و بازی معروف ماین‌کرفت را دارد، با این خرید، امتیاز بازی‌های موفقی مانند Call of Duty و Candy Crush را به دست خواهد آورد. با نهایی شدن این قرارداد مایکروسافت به سومین شرکت بزرگ بازی‌سازی از نظر درآمد تبدیل خواهد شد.

مایکروسافت زمانی که نادلا برای اولین بار در کنفرانس سالانه خود در نوامبر ۲۰۲۱ از واژه متاورس نام برد، خبرساز شد. نادلا گفته بود که این غول نرم‌افزاری تقریباً ۱۰۰ سرویس و به‌روزرسانی جدید را در سه زمینه مختلف از جمله متاورس عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، مایکروسافت قرار است در اواخر سال جاری عینک و دستکش واقعیت مجازی خود را هم عرضه کند. این نشان می‌دهد مایکرسافت برای حضور در دنیای متاورس عزمش را جزم کرده است.

مدیرعامل این شرکت بزرگ سیلیکون‌ولی گفته همان‌طور که دنیای دیجیتال و فیزیکی کنار هم قرار می‌گیرند، ما در حال ایجاد یک لایه پلتفرمی کاملاً جدید هستیم که نامش متاورس است. به یک معنا، متاورس ما را قادر می‌سازد هم محاسبات و تراکنش‌های دنیای مجازی را در دنیای واقعی جاسازی کنیم و هم دنیای واقعی را در دنیای مجازی جای دهیم. به اعتقاد او متاورس کمک خواهد کرد حضور واقعی را در هر فضای دیجیتالی تجربه کنیم.

وال‌استریت ژورنال گزارش داده که انتظار می‌رود بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن پس از بسته‌شدن این قرارداد، از این شرکت خارج شود. ناج پیش‌بینی کرده که مایکروسافت ممکن است از ویژگی‌ها و سرویس‌های این شرکت برای به‌کارگیری توکن‌های غیرقابل تعویض در بازی‌های ویدئویی‌اش استفاده کند و در نهایت «یک متاورس قوی» بسازد. او گفته فکر می‌کند این تازه شروع ماجراجویی مایکروسافت در صنعت بازی‌های ان‌اف‌تی باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z0ki
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.