کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
داروخانه زنجیرهای به متاورس میرود
درخواست CVS برای دریافت علائم تجاری مرتبط با انافتی در متاورس
سیویاس (CVS) شرکت زنجیرهای توزیع داروی آمریکایی، برای فروش «کالاهای مجازی قابل دانلود» در متاورس درخواست علائم تجاری داده است. CVS میخواهد بهعنوان اولین داروخانه مجازی شناخته شود و در متاورس دارو، محصولات مراقبتی و بهداشتی عرضه کند. CVS قصد دارد فروش محصولات خود را با استفاده از انافتیها انجام دهد.
نوا گینور، یکی از بنیانگذاران استارتاپ Parcel، به بلاکورکز گفت که درخواست CVS نشان میدهد که شرکتهای بیشتری بهدنبال «برافراشتن پرچم خود در متاورس» هستند. میتوانم بگویم این عمل گواه دیگری بر پیشروی برندها به سوی متاورس است. تمام برندهایی که با مشتری تعامل مستقیم دارند، صرفنظر از نوع صنعتی که در آن مشغول هستند، به متاورس بهعنوان زمین دیگری برای جذب مشتری نگاه میکنند؛ بنابراین این شرکتها در حال ابداع یک استراتژی متاورسی هستند.
در واقع CVS نیز دارد به جمع خردهفروشان معروف، نایکی و والمارت، میپیوندد و مانند آنها برای علائم تجاری متاورس درخواست داده است. شرکت اسنیکرز هم سال گذشته هفت بار برای پتنت و علائم تجاری بر کالاهای مجازی مانند لباس، کیف اسپرت و اکسسوری درخواست داد.
«جنا پیلگریم»، مدیرعامل استارتاپ بلاکچینی Rite Network، به بلاکورکز گفت که افزایش درخواست برای انافتی یک سیگنال مثبت به بازار است. این نشان میدهد که برندها به رفتارها و گرایشهای مردم توجه میکنند و استراتژی خود را بر آن اساس پیش میبرند. به نظر من این اتفاق نوعی مشروعیت برای متاورس به وجود میآورد.