کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درآمد 12 میلیارد دلاری تیک‌تاک

تجارت در پلتفرم چینی وارد فاز جدیدی می‌شود

تیک‌تاک پس از کسب نزدیک به چهار میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال 2021، قصد دارد این رقم را در سال 2022 به سه برابر برساند. منابعی در بخش فروش تیک‌تاک به لیتست‌پست گفته‌اند که این شرکت می‌خواهد در سال جاری به حداقل 12 میلیارد دلار فروش تبلیغاتی برسد. منبعی در بایت دنس، شرکت مستقر در پکن و مالک تیک‌تاک، می‌گوید این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو اکنون هزاران تیم فروش – عمدتاً در آمریکای شمالی – دارد.

به طور کلی، این شرکت نزدیک به 20 هزار کارمند دارد که بیش از پنج برابر تعداد کارمندانش در ابتدای سال 2020 است. سال گذشته تیک‌تاک محبوب ترین پلتفرم بود و حتی از گوگل پیشی گرفت. سال قبل از آن، فیس‌بوک و واتس‌اپ را پشت سر گذاشت و به پردانلودترین اپلیکیشن جهان تبدیل شد.

کاربران سایت برای تماشای کلیپ‌های ویدئویی از گوشی‌های هوشمند یا مرورگرهای وب خود استفاده می‌کنند. الگوریتم‌های سایت پیش‌بینی می‌کنند کدام ویدئوها برای کاربران جذاب خواهد بود. این الگوریتم‌ها علاقه قابل توجهی را به دنیای دیجیتال مارکتینگ جلب کرده‌اند و به قدرت گرفتن سریع تیک‌تاک دامن زده‌اند.

با این حال، تیک‌تاک هنوز در مقایسه با پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، در بحث تبلیغات کمی عقب است. فیس‌بوک تگ‌های کاربری کامل‌تری را با مواردی مانند نام‌های واقعی و روابط اجتماعی کاربر ارائه می‌دهد که منجر به توصیه‌های تبلیغاتی دقیق‌تر می‌شود. فیس‌بوک مشتریان بزرگ‌تری دارد، در حالی که اکثر تبلیغ‌کنندگان تیک‌تاک – در حال حاضر – شرکت‌های کوچک و متوسط هستند.

یکی از دلایلی که تیک‌تاک در سال گذشته شروع به توسعه تجارت الکترونیکی کرد، تولید منابع جدید درآمد بود. اما مهم‌تر از آن، تجارت الکترونیک به مشتریان بزرگ و برندهای بزرگ نزدیک‌تر است و تبلیغ‌کنندگان قطعاً مایل خواهند بود پس از تأسیس نیز اینجا بمانند.

سال گذشته تیک‌تاک سرویس دانشگاه فروشنده خود را در اندونزی راه‌اندازی کرد که یکی از چندین آزمایش راه‌حل‌های تجارت الکترونیک بود. این شرکت همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای خرید تیک‌تاک را معرفی کرد که به بازرگانان اجازه می‌داد یک برگه خرید را به نمایه‌های خود اضافه کنند و از طریق کاتالوگ‌های محصولات همگام‌سازی‌شده، ویترین‌های کوچک راه‌اندازی کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hdi9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.