کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درباره کتاب «کارسپاری» از مجموعه مدیر ۲۰دقیقه‌ای هاروارد / مزایا و معایب یک روش

درباره کتاب «کارسپاری» از مجموعه مدیر ۲۰ دقیقه‌ای هاروارد

شما هم از آن دست افرادی هستید که کارهای زیادی سرشان ریخته و همه را می‌خواهند به‌تنهایی انجام دهند؟! در حیطه کاری‌تان به شما سفارش‌های جدید می‌دهند و نمی‌توانید به آنها «نه» بگویید، چون مشتری‌ها و سفارش‌دهنده‌های خوب شما هستند و نمی‌خواهید از دست‌شان بدهید؛ اما کارها روی هم تلنبار می‌شود و از پس‌شان برنمی‌آیید و البته نمی‌خواهید از کیفیت کار هم بزنید؟! پس جای خوبی آمده‌اید. کتاب «کارسپاری» درست برای شما نوشته شده است.

کارسپاری یعنی محول‌کردن کارها، پروژه‌ها یا نقش‌ها به فردی دیگر. کارسپاری به شما امکان می‌دهد مهارت‌های رهبری خود را گسترش دهید و در عین حال، بهره‌وری شرکت خود را بهبود بخشید. از همه مهم‌تر اینکه حجم کار و استرس‌تان را کاهش می‌دهد. کارسپاری فقط برای شما بازدهی ندارد، بلکه برای کارکنان و سازمان‌تان نیز مفید است.

بعد از سپردن آن کار به کس دیگری، در واقع مسئولیت انجام یک کار، تکمیل یک پروژه یا اجرای یک نقش را به فرد دیگری منتقل کرده‌اید. اما همچنان اختیار، کنترل و مسئولیت دارید. با این تفاوت که کار کردن روی جزئیات دیگر به عهده شما نیست. با سپردن وظایف به افراد گروه‌تان، انگیزه و اعتمادبه‌نفس‌شان را افزایش داده و به آنها کمک می‌کنید مهارت‌های جدیدی کسب کنند. محول‌کردن کارها به افراد مناسب و در سطح مناسب، منابع یک سازمان را به حداکثر می‌رساند، بهره‌وری را بهبود می‌بخشد و باعث صرفه‌جویی مالی برای شرکت می‌شود. این کتاب را نشر آموخته منتشر کرده و نرگس شفیعی ترجمه آن را بر عهده داشته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/r7p2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.