کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درخشش در ورزش و کسب‌و‌کار

درباره گیل کوزیارا

گیل کوزیارا بودرو در سال ۱۹۶۰ در آمریکا به دنیا آمد. این دختر بعدها در شمار 10 زن قدرتمند جهان جای گرفت.
گیل طی دوران تحصیل خود در کالج جامع چیکوپی در ماساچوست، عضو تیم بسکتبال بود و در آن دوران تیمش تموث بیگ گرین دو بار قهرمان ایالت شد.

او یکی از بازیکنان برجسته تیم بود که بیشترین امتیازات را برای تیم کسب کرد و رکوردهای امتیازگیری و پرتاب را جابه‌جا کرد. برخی از رکوردهای گیل هنوز برای سایر دختران، دست‌نیافتنی است. او سه سال بهترین بازیکن لیگ بود و توانست عنوان بهترین شوت‌زن آمریکا را به دست آورد.

زندگی منظم و پرتلاش ورزشی، موجب شد گیل در کار نیز درخشان و موفق ظاهر شود. او در سال 1989 از مدرسه بازرگانی دانشگاه کلمبیا با رتبه عالی فارغ‌التحصیل شد. پس از اتمام تحصیل کارش را در شرکتAnthem آغاز کرد و مدتی در آن شرکت بود. در سال 2002 به عنوان رئیس صلیب آبی ایلینوی انتخاب شد و کارش را در زمینه مراقبت‌های بهداشتی توسعه داد.

در می‌2008، او معاون اجرایی یونایتد هلث‌کر، بزرگترین شرکت بیمه ایالات متحده شد. از ژانویه 2011 تا نوامبر 2014، به عنوان مدیر اجرایی این شرکت کار کرد که به 45 میلیون مشتری با درآمد 120 میلیارد دلار خدمات رساند. در سال 2015، چندماه پس از کناره‌گیری از سمت مدیر اجرایی، یک شرکت مشاوره کسب‌وکار و استراتژی مراقبت‌های بهداشتی را تأسیس کرد و مدیرعامل آن شد.

در 6 نوامبر 2017، گیل کوزیارا بودرو به عنوان مدیرعامل شرکت Anthem انتخاب شد که اکنون دومین شرکت بزرگ آمریکایی با یک مدیرعامل زن است.

او در سال ۲۰۲۰ دهمین زن قدرتمند در دنیای کسب‌وکار معرفی شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sccw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.