کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درخواست معاونت حمل‌ونقل و مهندسی ترافیک فراجا از پلیس راه‌ استان‌ها / تاکسی‌های اینترنتی به جاده‌های برون‌شهری نیایند  

معاونت حمل‌ونقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور فراجا در نامه‌ای به رؤسای پلیس راه استان‌های کشور، خواستار جلوگیری از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در جاده‌های برون‌شهری شده است.

به گزارش «کارنگ»، تاکسی‌های اینترنتی در چند روز اخیر با محدودیت فعالیت گوناگونی مواجه شده‌اند. ابتدای هفته خبری آمد که به دستور دادستانی، ورود تاکسی‌های اینترنتی به شعاع ۸۰۰متری فرودگاه امام ممنوع شده است. حالا در جدیدترین اتفاق، جابه‌جایی مسافر توسط خودروهای شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جاده‌های برون‌شهری با محدودیت مواجه شده است.

در نامه‌ای که چهارم دی‌ماه معاونت حمل‌ونقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور فراجا به تمامی رؤسای پلیس راه استان‌های کشور ارسال کرده، خواسته است که از فعالیت این تاکسی‌ها در جاده‌های برون‌شهری جلوگیری شود.

نامه معاونت حمل‌ونقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور فراجا به رؤسای پلیس راه استان‌های کشور برای جلوگیری از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در جاده‌های برون‌شهری

در این نامه با اشاره به ابلاغیه‌های قبلی در این زمینه و همچنین اشاره به ماده (203) آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، گفته شده که قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری برای فعالیت در این حرفه نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مدارک و مجوز‌های لازم از قبیل پروانه فعالیت شرکت ارائه‌کننده خدمات، کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، کارت هوشمند ناوگان، دفترچه ثبت ساعت، گواهی معاینه فنی و… است.

همچنین در این نامه به مصوبه سال 1393 هیئت وزیران اشاره شده که فعالیت ناوگان پلاک‌شخصی و به‌ویژه سواری‌های مسافربر پلاک‌شخصی، همچنین حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و… در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری، خارج از ضوابط و ممنوع بوده و موجب تضییع حقوق رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادف‌های ناوگان یادشده می‌شود.

به این دلیل این معاونت از پلیس راه استان‌های کشور خواسته به پاسگاه‌های پلیس راه ابلاغ شود که از تردد خودروهای پلاک‌شخصی که در جاده‌های برون‌شهری اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، جلوگیری به عمل آید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/58mf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.