کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درست مانند پایان قرن بیستم!

تحلیل بانک ولزفارگو از وضعیت صنعت رمزارزها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن

ولزفارگو، شرکت بزرگ خدمات مالی چندملیتی و غول بانکی، اخیراً به سرمایه‌گذاران خود گفته که فکر نمی‌کند برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خیلی زود باشد!

ولزفارگو در گزارشی از تیم استراتژی سرمایه‌گذاری جهانی خود اعلام کرده که تعداد کاربران کریپتو به‌سرعت در سراسر جهان در حال رشد هستند. ولزفارگو در تعبیری از این همه‌گیری گفته به نظر می‌رسد که کریپتو در حال نزدیک‌شدن به یک «مرحله پذیرش بیش از حد» باشد. درست شبیه وضعیت پذیرش اینترنت در اواسط تا اواخر دهه 1990.

این شرکت در گزارش خود اعلام کرده است: «ما معتقدیم ارزهای رمزنگاری‌شده امروزه سرمایه‌گذاری قابل قبولی هستند، حتی اگر در مراحل اولیه تکامل سرمایه‌گذاری خود باشند.» این بانک به سرمایه‌گذارانش توصیه کرده تا از طریق شرکت‌های خصوصی با مدیریت حرفه‌ای به سرمایه‌گذاری‌های کریپتو نزدیک شوند و به آنها تأکید کرده تا زمانی که صنعت به رشد خود ادامه می‌دهد، «صبور» باشند.

فعلاً عجله نکنید!
ولزفارگو در گزارش آورده است: «ما هیچ‌یک از گزینه‌های سرمایه‌گذاری کنونی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، ETF، تراست و سفته‌بازی ارزهای دیجیتال را توصیه نمی‌کنیم، اما این شرکت افزود که «امیدوار است» سال 2022 شفافیت بیشتری را در زمینه نظارتی به ارمغان بیاورد که می‌تواند به سرمایه‌گذاری‌های باکیفیت‌تر در این بازار منجر شود.»

ولزفارگو همچنین گفته که با این استدلال که برای ورود به این بازار از طریق سرمایه‌گذاری خیلی دیر شده، چندان موافق نیست؛ چراکه به اعتقاد او بسیاری از ارزهای دیجیتال کماکان فرصت و امکان رشد خواهند داشت.

ولزفارگو معتقد است کریپتو در مرحله سرمایه‌گذاری «اولیه، اما نه خیلی زود» است و همین موضوع نیاز به آموزش سرمایه‌گذاران را برجسته می‌کند؛ درست مانند ورود سرمایه‌گذاران به دنیای اینترنت در پایان قرن گذشته میلادی.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kbr9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.