در روز دموی دیجی نکست در هتل اوین چه گذشت؟

معرفی 14 استارتاپ فعال دیجی نکست

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دمودی دیجی نکست، روزی است که ده‌ها استارتاپ فعال به همراه مدیران ارشد دیجی کالا و تعدادی سرمایه‌گذار در حوزه استارت‌آپ‌ها در هتل اوین پارسیان گردهم آمدند تا با فعالیت‌های یکدیگر بیشتر آشنا شوند. دیجی‌نکست به عنوان بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا شناخته می‌شود و تحقیق و سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی، پلتفرم‌های ابری و رباتیک را بر عهده دارد. 28 اردیبهشت 1401 روز موعود برای ادامه تلاش برای سرمایه‌گذاری‌ها بود.

سبد سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست 44 استارتاپ متمرکز بر زنجیره ارزش تجارت الکترونیک را در برمی‌گیرد و حاصل سه سال فعالیت این مجموعه است. این استارتاپ‌ها از سه منبع «جستجو در اکوسیستم استارتاپی ایران»، «کمپ‌های استارتاپی دیجی‌نکست» و «Tech studio»  به سبد سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست ورود کرده‌اند.

در ادامه، گزارش مختصری از دمودی دیجی نکست را می‌خوانید:

در بخش اول رویداد، هفت استارتاپ فعال در مجموعه دیجی نکست به ارائه و معرفی محصولات و خدمات خود در صنایع مختلف لجستیک، انبارداری، پست، پخش و جمع‌آوری، تبلیغات، بازاریابی و … پرداختند. این هفت استارتاپ‌، تیم‌های روبوویر، آپتایم، یوسیستنت، گنجه، کارپو، ماکوویژن و دژینو بودند.

*استارتاپ روبوویر، پلتفرم مدیریت ربات‌ها در انبار است که در زمینه انبارداری پیشرفته در سطح کلان فعال است و به طور همزمان کار مسیریابی 500 تا 1000 ربات را در کمترین زمان و بدون ترافیک ربات‌ها انجام می‌دهد.

*استارتاپ آپتایم، پلتفرم بهینه‌سازی ناوگان لجستیک با کمک هوش مصنوعی است که ایده‌هایی برای حل مشکل لجستیک در کشور ارائه می‌دهد و برای شرکت‌هایی که کسب و کار آنها نیاز به لجستیک دارد، با استفاده از هوش مصنوعی برنامه‌ریزی خودکار انجام می‌دهد و شرکت‌ها می‌توانند از کل انجام فرایند ارسال کالای خود گزارش لحظه به لحظه بگیرند.

*استارتاپ یوسیستنت، اسپیکر هوشمندی است که سبک جدیدی برای زندگی امروز انسان ارائه می‌دهد. محصول این استارتاپ به عنوان اولین دستیار صوتی هوشمند فارسی معرفی می‌شود و کارهای روزانه کاربر با فرمان‌های صوتی ساده توسط این اسپیکر انجام می‌شود. این استارتاپ تا کنون از دیجی‌نکست و آریو کسب سرمایه کرده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار جدید است.

*استارتاپ گنجه، به کسب و کارهای اینترنتی، لاکرهای هوشمند ارائه می‌دهد و در حوزه لجستیک فعالیت دارد. این استارتاپ راه‌حلی نو برای تقویت لجستیک هوشمند کسب و کارهای اینترنتی است و با تعبیه گنجه‌هایی که در سطح شهر برای کسب و کارهای اینترنتی ارائه داده، باعث کاهش ۴۰ درصدی هزینه لجستیک برای مشتریان می‌شود.

*استارتاپ کارپو، پلتفرم مدیریت رفتار رانندگان است که در حوزه تحلیل رفتار فعال است. این محصول به تحلیل رفتار راننده می‌پردازد و در حال حاضر، مرحله ورود به بازار را طی می‌کند.

*استارتاپ ماکوویژن نیز در حوزه ایجاد سیستم بارکدخوان فعالیت دارد.

*استارتاپ دژینو ارائه‌دهنده ابزار هوش مصنوعی برای پیدا کردن ناشران تبلیغات و جلوگیری از تقلب‌ها در این حوزه است.

در بخش دوم مراسم، با حضور حمید محمدی «مدیرعامل دیجی‌کالا و رئیس هیئت مدیره دیجی‌نکست»، سعید محمدی «رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا»، آرین افشار «مدیرعامل جوانه»، وحید فخر «معاون سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست»، محمود کریمی «مدیرعامل و عضو هیات مدیره سکو» و سهیل مقدم «معاون فناوری دیجی‌کالا» با موضوع «چالش نوآوری در کسب‌وکارهای اینترنتی» مورد بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. بعد از اتمام پنل و ارائه 7 گروه دوم استارتاپ‌های فعال دیجی‌نکست، در بخش investment zone، مهمانان حاضر در رویداد به تعامل و تبادل نظر با گروه‌های استارتاپی در ارتباط با حوزه فعالیت‌شان پرداختند.

هفت گروهی که در نیمه دوم رویداد محصولات خود را برای مهمانان ارائه کردند شامل بایتیکل «دستیار آموزشی رمزارزها»، موزکوین «پلتفرم آموزش و بازی در حوزه کریپتوکارنسی»، ریرا «پلتفرم پایش سلامت»، لوکپوینت «پلتفرم تفریحی و جستجو کافه‌ها»، ویراست «مربی ورزشی هوشمند»، میس‌لی «پلتفرم پیشنهاددهنده محصولات بهداشتی مورد نیاز پوست» و رکوتک «ویترین هوشمند تعاملی» بودند.

استارتاپ‌های گروه دوم به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله جذب سرمایه و یا ورود به بازار و توسعه محصول خود هستند. در پایان رویداد امیر صالحی، مدیرعامل دیجی‌نکست، ضمن تقدیر و تشکر از مهمانان، هدف از برگزاری این رویداد را حمایت و پشتیبانی از استعدادها برای ماندن در ایران و انجام فعالیت اقتصادی در کشور خود، به منظور ساخت آینده‌ای روشن اعلام کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/82kk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.