کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در مورد همکاری هند و بریتانیا در زمینه فین‌تک / هند؛ قطب نوظهور و در حال رشد فناوری مالی

هند و بریتانیا در 19 آوریل 2023 دومین نشست «گفت‌و‌گو در مورد بازارهای مالی هند و بریتانیا» را در لندن برگزار کردند. اولین گفت‌و‌گوی رسمی این دو کشور در مورد بازارهای مالی در سال 2017 انجام شد که در آن زمان هند و بریتانیا از نیاز به همکاری در زمینه فین‌تک و داده استقبال کردند. در واقع نشست «گفت‌وگو در مورد بازارهای مالی هند و بریتانیا» برای بحث در مورد دیدگاه‌های مشترک و همکاری‌های بالقوه در زمینه مقررات مالی برگزار شده است. نمایندگانی از وزارت دارایی هند، وزارت خزانه‌داری بریتانیا، نهادهای نظارتی مستقل، بانک مرکزی هند، هیئت بورس و اوراق بهادار هند، مرجع مرکز خدمات مالی بین‌المللی، سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند، بانک انگلستان و اداره رفتار مالی در این نشست حضور داشتند.

در این نشست در مورد تنظیم‌گری پرداخت‌های فرامرزی و به‌روزرسانی‌ مقررات بیمه نیز گفت‌وگو شد. افزون بر این، دو کشور در مورد مقررات صندوق بازنشستگی (PF)، فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط PFها و توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری برای بورس اجتماعی تبادل دانش کردند. همچنین پیشنهادهایی در مورد همکاری در زمینه تأمین مالی پایدار بین بانک‌های مرکزی هند و بریتانیا مطرح شد.

کریس نین، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری پرونیر در بریتانیا و ایرلند معتقد است همکاری بریتانیا و هند در زمینه فین‌تک، برای آینده این صنعت بسیار نویدبخش است. او خاطرنشان می‌کند: «بریتانیا روابط طولانی‌مدت و مستحکمی با هند دارد و این اتفاق نشان می‌دهد چگونه دو کشور می‌توانند میراث خود را در حوزه‌های مدرن وارد کنند.»


ظهور هند در چشم‌انداز تجارت جهانی


آینده بازار فین‌تک هند بسیار روشن و امیدوارکننده است. کسب‌وکارهای فین‌تکی هندی آماده‌اند تا ورای مرزهای این کشور بروند و در جوامع دیگر عرضه شوند. به همین دلیل است که هند مکملی برای بریتانیا و فرصتی برای سرمایه‌گذاران آن محسوب می‌شود. در چشم سرمایه‌گذاران بریتانیایی، بازارهای فین‌تکی در حال رشد هند فرصت بزرگی هستند که باید از آنها بهره‌مند شد.

البته از دید وسیع‌تر، همکاری بین هند و بریتانیا به یک روند بزرگ‌تر اشاره می‌کند؛ هند پس از اینکه چین را پشت سر گذاشت و اولین کشور پرجمعیت جهان شد، می‌خواهد بخش فناوری خود را بیش از پیش گسترش دهد و روی زیرساخت‌های این بخش سرمایه‌گذاری کند.

اینوویشن پارک، ارائه‌دهنده پلتفرم برای استارتاپ‌ها اخیراً بیانیه‌ای درباره نفوذ جهانی روبه‌رشد هند منتشر کرده است. در این بیانیه قید شده رشد اقتصادی سریع هند عمدتاً به بخش فناوری پررونق، استارتاپ‌های نوآورانه و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آن نسبت داده می‌شود. عوامل کلیدی که باعث رشد هند می‌شود عبارت‌اند از: نیروی کار گسترده، جوان و ماهر، افزایش شهرنشینی و طبقه متوسط روبه‌رشد و افزایش قدرت خرید این طبقه.

جولیا ورونتوسووا، رئیس اینوویشن پارک درباره فرصت‌های مشارکتی که هند به اتحادیه اروپا ارائه داده، می‌گوید: «رشد خارق‌العاده و خیره‌کننده هند فرصت فوق‌العاده‌ای برای اتحادیه اروپا فراهم می‌کند تا با یک بازار به‌سرعت در حال رشد تعامل کند. این مشارکت فقط در مورد اعداد نیست، بلکه ایجاد یک هم‌افزایی است که آینده‌ای روشن را برای تجارت و سرمایه‌گذاری هر دو منطقه مشخص رقم خواهد زد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/saeu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.