کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

10 پلتفرمی که می‌توانید قبل از تولد کودک‌تان استفاده کنید

امروزه اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف، تبدیل به جزء لاینفک زندگی ما شده‌اند. انسان‌هایی که در سال‌های اخیر به دنیا آمده‌اند، حتی قبل از تولد، زندگی‌شان به پلتفرم‌های مختلف بستر وب گره خورده است. از این پس قصد داریم در هر هفته سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.

در این مطلب شما را با 10 پلتفرم مشهوری آشنا می‌کنیم که برای دوران قبل از تولد و نوزادی کودکان طراحی شده‌اند و به والدین آنها خدمات مختلف ارائه می‌کنند:


نی‌نی سایت


آیا جایی وجود دارد که مادرها با هم صحبت کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند؟ نی‌نی‌سایت این امکان را فراهم کرده است. امکان ندارد اهل اینترنت و جستجو کردن باشید و در جستجوهای خود درباره نوزاد، بارها و بارها به صفحات و فروم‌های نی‌نی‌سایت نرفته باشید.

البته در این سایت کلی مقالات خوب برای مادران وجود دارد، اما آنچه باعث شهرت سایت شده، همان صفحات گفت‌وگوی آن است؛ به طوری که بسیاری از برندهای تبلیغاتی، برای تبلیغات روی نی‌نی‌سایت سرمایه‌گذاری می‌کنند. نی‌نی‌سایت انتخاب اول مادران باردار فارسی‌زبان است.


چی انتظار داری؟


دومین گزینه این لیست، یک سایت خارجی است. «What to Expect» شناخته‌شده‌ترین و قابل اعتمادترین برند بارداری و والدینی در جهان است که به والدین کمک می‌کند بدانند در طی دوران بارداری، باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشند.

شعار این سایت این است: «از بارداری‌های شاد و سالم و نوزادان شاد و سالم حمایت کنید.» در این سایت مقالات مفیدی درباره بارداری، بهداشت نوزاد، شیردهی و مراقبت از کودک منتشر شده است. در این سایت شما می‌توانید هفته به هفته پیشرفت بارداری خود را دنبال کنید و نکات مهم را برای آماده شدن برای زایمان به دست آورید.


مادر شو


مدیران این پلتفرم در توضیحات سایت مادرشو نوشته‌اند: «ما جمعی از پزشکان، ماماها، مترجم‌ها و نویسندگان، دور هم جمع شده‌ایم تا دغدغه‌های یک مادر باردار را بشناسیم و به او بگوییم که نگرانی‌هایش به چه دلیل است و راه برطرف کردن این دغدغه‌ها چیست. می‌دانیم که مادر و پدر شدن لذت‌بخش است و نقطه عطفی در زندگی همه ماست، اما ممکن است پر از نگرانی و دلهره باشد.»

مادرشو سعی می‌کند به خانم‌هایی که در سن باروری هستند یا باردار شده‌اند، آگاهی کافی بدهد تا بدن خود را بشناسند تا مادر شدن برای آنها تجربه‌ای پر از آگاهی باشد و نگرانی‌، جای خود را به اطلاعات و شناخت درست از بارداری بدهد.

این سایت شامل اطلاعات متعددی برای مراقبت از کودک از دوران بارداری تا هشت‌سالگی است. در میان پلتفرم‌های فارسی، مادرشو به شکل محسوسی، آگهی‌های کمتری دارد و این مهمترین ویژگی این پلتفرم است.


مانیلو


این سایت به شما امکان سفارش و خرید سیسمونی را می‌دهد. البته سایت‌های دیگری مثل نی‌نی بابا، نی‌نی رزگل و نی‌نی لازم نیز پلتفرم‌های خرید سیسمونی هستند، اما مانیلو هم ظاهر سایت جالب‌تری دارد و هم در کنار سایت، مجله‌ای برای انتشار مقالات مرتبط با کودکان طراحی کرده است.

در مانیلو وسایل مرتبط با سلامت، ایمنی و مراقبت، تغذیه و غذاخوری، آرایشی و بهداشتی، حمام و تعویض پوشک، آموزش و بازی، اتاق و خواب، گردش و سفر و لباس کودک وجود دارد.


پیگیری بارداری


اگر به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارید، اپلیکیشن Pregnancy Tracker and Baby Development Calendar بهترین انتخاب برای مادران باردار و والدین جدید است. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند برای پیگیری پیشرفت بارداری خود، مراقبت از کودک و پیشرفت روزانه کودک خود، برنامه‌ریزی کنید. این اپلیکیشن شامل تقویم بارداری، برنامه‌ریزی تغذیه، زمان‌بندی وضعیت خواب کودک و غیره است.

لینک گوگل پلی


BabySee


یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه مراقبت از نوزاد محسوب می‌شود. هر کاری که نوزاد انجام می‌دهد نه‌تنها برای والدین شیرین است بلکه باید به آنها توجه کرد. در حالی که به نظر می‌رسد نوزاد در حال خندیدن و خیره شدن به نگاه والدین است اما واقعاً این‌گونه است؟ این اپلیکیشن به والدین کمک می‌کند دنیا را از چشم‌انداز نوزاد تماشا کنند. البته دانلود این اپلیکیشن تنها برای سیستم‌های همراه مجهز به سیستم‌عامل iOS امکان‌پذیر است.

لینک گوگل پلی


گهواره


گهواره برای دوره بارداری و تربیت کودک تا شش سال آماده شده است و با ابزارهای مختلف خود در زمینه خواب ( لالایی کودکانه)، تغذیه (مادر باردار و تغذیه کودک) و بازی (بازی کودکانه و اسباب بازی های مناسب هر سن) و آلبوم رشد (برای ثبت کامل رشد کودک) و ابزارهای دیگر به مادران در دوره بارداری و تربیت کودک کمک می کند.

لینک گوگل پلی


Tinybeans


این سایت و اپلیکیشن برای مادران جوان بسیار جالب است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدئوهای خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. همچنین به شما اجازه می‌دهد پیشرفت روزانه کودک خود را در طول زمان برنامه‌ریزی کنید.


کارینو


 

پلتفرم کارینوکید هم یکی دیگر از فروشگاه‌های خوب برای تهیه محصولات مربوط به نوزادان است. در این سایت شما می‌توانید همه وسایل را خریداری کنید. تفاوت کارینوکید با سایر برندها این است که محل آن به جای تهران، در شیراز قرار دارد.


Cozi Family Organizer


این اپلیکیشن برای مادران جوان بسیار مفید است و به شما اجازه می‌دهد تقویم خانواده، لیست‌های خرید و تقسیم کارها را مدیریت کنید. همچنین این اپلیکیشن این قابلیت را دارد که برای پیشرفت بارداری و مراقبت از کودک خود برنامه‌ریزی کنید.

امیدوارم این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شما کمک کنند و مراقبت از کودک‌تان را آسان‌تر کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5p64
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.