کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رؤیا زمانی تولید می‌شود که فرهنگ تولید شود

علیرضا نصراصفهانی، عضو هیئت‌علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در پنل «فناوری ساخت رؤیا» بیان کرد: «هرجایی که تلاشی جمعی محقق شده است، حاصل یک رؤیاپردازی بوده است، اما این رؤیا چگونه شکل می‌گیرد؟ رؤیا با توسعه داستان برای ملت شکل می‌گیرد. رؤیا را باید بتوان فروخت. فناوری تولید رؤیا چیست؟ وقتی رؤیا تولید می‌شود که فرهنگ تولید شود و نیز تصویری از آینده تولید شود.»

علیرضا نصراصفهانی، عضو هیئت‌علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

او در ادامه با اشاره به اینکه اولین اصل برای ساختن یک رؤیا، نبوغ است، عنوان کرد: «نابغه در ذهنش یک سرزمین جدید خلق می‌کند. سینما و داستان از دیگر ابزارهای تولید رؤیاست. آینده ایران گم شده است، زیرا نه در سینما و نه در داستان اثری از آن نیست. گاهی برای خلق یک رؤیا به حماسه نیاز است.»


برای تحقق رؤیای ایرانی باید به آن باور داشت


رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، در پنل «فناوری ساخت رؤیا» عنوان کرد: «در راه‌کار توجه ویژه‌ای به آینده‌پژوهی داریم تا دریابیم که چه کاری می‌توانیم برای رؤیای ایرانی انجام دهیم. چه کار کنیم تا در ذهن نسل جدید رؤیای ایرانی جایگزین رؤیای آمریکایی شود. این نسل رؤیای آمریکایی را جذاب‌تر و موفق‌تر می‌داند در حالی که ایران گذشته فناورانه‌تری داشته است.»

علیرضا نصراصفهانی، عضو هیئت‌علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش بیان کرد: «به نظرم نباید روی قانع کردن همه تمرکز کنیم، افرادی که رؤیا را منتشر می‌کنند باید رؤیای ایرانی را باور کنند. این افراد هستند که مشکلی را در جامعه حل می‌کنند. تا زمانی که به رؤیای ایرانی امیدوار نباشیم نمی‌توانیم کاری برای تحقق آن کنیم، بنابراین به افرادی نیاز داریم که برای رؤیاهای خود بجنگند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j76q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.