کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رئیس بعدی رگولاتوری کیست؟

روز گذشته با انتخاب محمدامین آقامیری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات به عنوان دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، حالا گمانه‌زنی‌هایی برای جایگزینی او در وزارت ارتباطات شنیده می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین جایگزین‌ها که برای جایگاه ریاست رگولاتوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نامش شنیده می‌شود، محمدصادق امامیان است. او از اسفند سال گذشته در حکمی از سوی وزیر ارتباطات به عنوان مشاور وزیر در تنظیم‌گری فضای مجازی» انتخاب شد.

تجربه کار امامیان در حوزه رگولاتوری فضای مجازی بسیار پررنگ است. او پیش از اینکه به وزارت ارتباطات بیاید، رئیس یکی از سازمان‌های پرحاشیه این روزها یعنی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی یا ساترا بود. در آخرین روزهای بهمن سال گذشته خبر خداحافظی او از ساترا هم بسیار خبرساز شد.

محمدصادق امامیان

نام امامیان یک بار دیگر هم در مرداد ماه سال 1400 و همزمان با گزینه‌های احتمالی به عنوان وزیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شنیده شده بود، به همین خاطر طبق شنیده‌های کارنگ به نظر می‌رسد هرچند او به صندلی ریاست این وزارتخانه نرسیده ، اما حالا او برای نشستن روی صندلی معاونت وزیر ارتباطات در رگولاتوری بسیار نزدیک است.

هم‌بنیان‌گذار و مدیر اندیشکده حکمرانی شریف، معاون سازمان صدا و سیما و رئیس ساترا، دبیر شورای سیاستگذاری کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی و قائم‌مقام و عضو هیات مدیره پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف از جمله مهمترین سوابق و مسئولیت‌های اوست.

از دیگر گزینه‌هایی که برای ریاست در رگولاتوری نام آن شنیده می‌شود، مسعود همدانلو، قائم مقام فعلی همین سازمان است. همدانلو برای سالهاست که در این سمت در رگولاتوری فعالیت می‌کند. همدانلو بهمن سال 1396 در حکمی از سوی حسین فلاح جوشقانی، رئیس وقت این سازمان به عنوان قائم مقام رگولاتوری انتخاب شد.

مسعود همدانلو

همدانلو پیش از اینکه به رگولاتوری بیاید، در سمت مشاور دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و مدیرکل حوزه ریاست و امور راهبری دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی مشغول به کار بود.

گزینه سومی که نامش برای صندلی ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شنیده می‌شود، مهدی روحانی‌نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار این سازمان است.

روحانی‌نژاد که از موسسان گروه طیف است از آذر گذشته به عنوان مشاور عالی رئیس سازمان تنظیم، در رگولاتوری رسما مشغول به کار شده بود و در نهایت مرداد سال جاری به این معاونت در سازمان رسید.

مهدی روحانی‌نژاد

مشاور عالي ریاست سازمان تنظیم مقررات از آذرماه گذشته، ریاست کارگروه اینترنت اشياء و هوشمندسازی ستاد اقتصاد دیجيتال معاونت علمي و فناوری ریاست جمهوری، مدیریت گروه علمي – تحليلي طيف، عضویت در  هئیت علمي دانشكده مهندسي برق دانشگاه شاهد و مدیریت گروه مخابرات شبكه تحليلگران تكنولوژی ایران سوابق شغلی روحانی نژاد از سال 82 تا کنون است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/oqi2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.