رئیس قوه قضاییه: بانک مرکزی هر چه زودتر در قبال مسئله رمزارزها شفاف‌سازی کند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضاییه خواستار رسیدگی بانک مرکزی به موضوع رمزارزها و تشریح وظایف سازمان‌های مختلف در این خصوص شد.

محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به موضوع «رمزارزها» پرداخت و ضمن اشاره به خطراتی که ممکن است از این ناحیه در آینده دارایی‌های مردم را تهدید کند و برای دولت دردسرآفرین شود دادستان کل کشور و سازمان بازرسی را مأمور کرد تا از بانک مرکزی بخواهند هر چه زودتر در قبال مسئله رمزارز‌ها و همچنین تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف در این رابطه شفاف‌سازی کند.

مدت زیادی از شناخته‌شدن رمزارزها توسط مردم و فعالیت آن‌ها در این حوزه می‌گذرد و حتی اخباری مبنی بر استخراج رمزارز توسط سازمان‌ها و ارگان‌های شناخته‌شده به گوش می‌رسد، اما این صنعت هنوز بدون قانون‌گذاری و تعیین تکلیف به حال خود رها شده است.

اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری و پس از نامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، فرایند مسدود کردن مسیرهای نقل‌وانتقال مالی جهت تجارت، خریدوفروش ارزهای دیجیتال شدت گرفت و قرار شد در روزهای بعد ارائه خدمات به این فعالیت‌ها به‌طور کامل متوقف شود؛ اما در نهایت نامه‌ای از سوی دفتر نهاد ریاست جمهوری به رئیس‌کل بانک مرکزی ارسال شد که از مسدودشدن درگاه‌های فروش رمزارز جلوگیری شود.

از همان زمان تا به حال بانک مرکزی در این خصوص دست به هیچ موضع‌گیری قابل قبولی نزده و در خصوص رمزارزها شفاف‌سازی نکرده است و در راستای قانون‌گذاری و رگولاتوری در این حوزه گامی برنداشته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ed5r
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.