کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در رویداد هوش مصنوعی و سلامت مطرح کرد / پیگیر ایجاد وحدت رویه در حوزه هوش مصنوعی هستیم

رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت با هدف توسعه هوش مصنوعی در حوزه سلامت با حضور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت و رئیس مرکز ملی فضای مجازی آغاز به کار کرد.

تشخیص تداخلات دارویی، دستیار هوشمند خودمراقبتی و کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی ازجمله محورهای این رویداد عنوان شده‌اند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در صحبت‌های خود در این رویداد با اشاره به نقش هوش مصنوعی در تغییرات چند دهه آینده و اینکه هوش مصنوعی را نمی‌توان به حوزه خاصی محدود کرد، گفت: «هوش مصنوعی موضوعی است که یک هسته متمرکز دارد که برای عملیاتی شدن آن نیاز است در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد؛ بنابراین نمی‌توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد.»

آقامیری در ادامه افزود: «با بررسی سایر کشورها در این زمینه می‌توان گفت سه رویکرد وجود دارد. بعضی کشورها تمرکز روی هسته‌های شناسایی دارند که این سیاست مورد توجه کشورها بوده است. برخی روی پژوهش کاربردی متمرکز هستند و برخی دیگر از کشورها در زمینه توسعه کاربرد فعالیت می‌کنند.»

او در ادامه تصریح کرد: «سیاست‌های کشورها در حوزه هوش مصنوعی از موضوعات مهمی است که باید وحدت رویه داشته باشد و در حال حاضر این مسئله در کشور در حال پیگیری است.»

به گفته آقامیری موضوعی که در این همایش بررسی می‌شود اتفاق نادری است و کاری که می‌خواهیم انجام دهیم تأثیر بسیاری مانند تشخیص تداخلات دارویی، کاهش هزینه درمان، تأمین منابع دولت و سایر موارد خواهد داشت.

آقامیری خاطرنشان کرد: «نتیجه این زحمات به نفع مردم است و امروز روز بسیار شورانگیزی است و با تجربیات موفق در این زمینه می‌توان زنجیره را کامل کرد و با تکمیل آن طی ماه‌های آینده شاهد تأثیر این رویداد در زندگی مردم بود.»

در این رویداد، پنل‌های تخصصی در محورهای مختلف حوزه هوش مصنوعی و سلامت برگزار خواهد شد. همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مخابرات ایران مرتبط با این حوزه از دیگر برنامه‌های اعلام‌شده در این رویداد است. اهدای طرح سلامت توسط اپراتور ایرانسل نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

براساس آماری که رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرده، در این رویداد ۲۰۸ محصول و ایده ارائه شده که ۶۰ درصد آن مربوط به افراد حقیقی و ۴۰ درصد مربوط به شرکت‌های حقوقی است و در جریان داوری ۱۳ محصول و ایده برگزیده معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gi13
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.