ربات‌ها در خدمت انسان‌ها یا به جای آن‌ها؟

خدمات خرده‌فروشی، بازاریابی و محققان بازار

سناریوها و نیازهای رسیدگی برای خدمات خرده‌فروشی محدود و قابل پیش‌بینی هستند. بنابراین جای تعجب نیست که در این حوزه نیز شاهد ورود قدرتمند ماشین‌ها و ربات‌های هوشمند باشیم. یکی از خدمات بسیار جالب که توسط ربات‌ها قابل انجام است، ذخیره کردن الگوهای خرید هر مشتری و پیشنهاد محصولات مشابه بر اساس این الگوست. از همین حالا هم در بسیاری از فروشگاه‌های اروپایی بخش‌هایی مانند پرداخت و ثبت رسید توسط ربات‌ها و بدون دخالت انسان انجام می‌شود.
این دو شغل در دهه‌های متوالی برای شرکت‌های هر صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اکنون نیز یکی از موقعیت‌های کلیدی در عموم شرکت‌های عرضه‌کننده به شمار می‌روند. اما مانند هر شغل دیگری که با تحلیل داده و ترویج اطلاعات سرو‌کار دارد، محققان بازار نیز بدون شک عملکردی ضعیف‌تر نسبت به رقبای ربات خود خواهند داشت. برای مثال گوگل در سرویس تبلیغاتی خود به طور غالب از ربات‌ها و کامپیوترهای دارای هوش مصنوعی برای تحلیل استفاده می‌کند. روندی که در حال سرایت و غلبه بر این شغل تا حد جایگزینی کامل آن است.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5vxg کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

هوش مصنوعی جای نبوغ و اراده انسان را نمی‌گیرد

کارنگ ۱۶۳ منتشر شد

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد