چند شرکت سرمایهگذاری در آمریکا در زمینه یک استارتاپ مالی برای رستورانهای بیرونبر، سرمایه خود را تا سقف ۵/۲ میلیون دلار افزایش دادند.
این استارتاپ در بخش رو به رشد آشپزخانههای زیرزمینی، محصولات بانکی ارائه میدهد و برای خدماترسانی به مشتریان از طریق اپلیکیشن تحویل غذا اختصاص داده شده است. این استارتاپ در شهر تگزاس فعالیتهای کوچک تجاری رستورانهای بیرونبر را با بیمه، وامها، کارتهای اعتباری و دیگر محصولات مالی تأمین میکند.
در دوران همهگیری کرونا، رستورانهای بیرونبر رشد کردند و تعداد بسیار زیادی از این رستورانها برای برطرف کردن تقاضای مردم به وجود آمدند. این رستورانها با رستورانهای سنتی تفاوت داشته و صرفاْ روی تحویل غذا تمرکز دارند.
رئیس این استارتاپ مالی میگوید: «این تجارت جوان اغلب از طریق پول نقد، چک و کارتهای اعتباری لیست نیازهای اولیه رستورانها را خریداری میکنند. چیزی که به نظر میرسد وجود ندارد، لایههای شفاف بانکی و مالی برای پشتیبانی از صنعت رستورانهای مجازی است.»
خبرگزاری رویترز گزارش داده که رستورانهای سنتی طی سالهای اخیر به دلیل عوامل محرکی همچون هزینههای اولیه پایین و هزینه نیروی کار، این رستورانهای مجازی و بیرونبر را پذیرفتهاند.
هر چند تحویل غذا به صورت بیرونبر در دوران همهگیری به محبوبیت رسید، اما تا کنون هیچ علامتی از اینکه این صنعت در حال افول باشد، نیست.