کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رشد ۷۹ درصدی پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

رئیس کل بانک مرکزی از حمایت بانک‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت بخش دانش‌بنیان در اقتصاد گفت: «یکی از مهم‌ترین تحولاتی که ضرورت دارد، در کشور محقق شود، حمایت ار شرکت‌های دانش‌بنیان است. جوانان نخبه کشور ما از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی برخوردارند و در میادین مختلف جهانی می‌درخشند و باید حتماً از آنها حمایت کنیم.»

علی صالح‌آبادی درباره میزان تسهیلات بانکی به دانش‌بنیان‌ها گفت: «مانده تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان در پایان تیرماه امسال به ۷۹ همت (۷۹ هزار میلیارد تومان) رسیده که نسبت به پایان تیرماه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است. بر این اساس از ابتدای امسال تا پایان تیرماه به ۱۷۱۵ شرکت دانش‌بنیان ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۹ درصدی داشته و نشان از عملکرد خوب شبکه بانکی در این مسیر دارد.»

او اضافه کرد: «سال گذشته هم ۶۷ همت به حوزه دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم. البته این تسهیلات‌دهی و حمایت مالی از حوزه دانش‌بنیان را افزایش خواهیم داد و بخش وثایق و تضامین نیز تسهیل خواهد شد.
با نهادهای دانش‌بنیان مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز تعامل بسیار خوبی داریم و قطعاً این روند را تداوم می‌بخشیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/t9sy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.