کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
تجارت در شبکههای اجتماعی حالا یک سر و گردن از تجارت الکترونیک فراتر رفته است. هر چقدر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی برای ارائه برندها و فروش بیشتر میشود، آمار تجارت در این شبکهها هم بالاتر میرود.
تجارت در شبکههای اجتماعی زیر چتر بزرگ تجارت الکترونیک قرار دارد و مربوط به زمانی است که تجربه خرید بهطور کامل در پلتفرم یکی از رسانههای اجتماعی شکل میگیرد. آمریکا در تجارت و خرید از شبکههای اجتماعی یک روند روبهرشد دارد. هرچند چین و روسیه فعالیت بیشتری نسبت به آمریکا دارند؛ تا جایی که ۵۱ درصد کاربران شبکههای اجتماعی از طریق یکی از کانالهای این شبکهها اقدام به خرید میکنند.
آنطور که برخی پیشبینیها نشان میدهد، رقم تجارت در شبکههای اجتماعی آمریکا تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۶۴/۷۹ میلیارد دلار خواهد رسید. هرچند گفته میشود برنامه طولانی تا رسیدن به این عدد لازم است. رقم فعلی تجارت در شبکههای اجتماعی آمریکا حدود ۷۴/۴۵ میلیارد دلار است. یعنی به نظر میرسد طبق پیشبینیها طی سه سال ۳۴ میلیارد دلار رشد کند. برندهای مختلف در این میان تلاش میکنند تا از فرصت ایجادشده استفاده بیشتری کنند. با این حال، هیچ استراتژی مشخصی را نمیتوان برای کلیه برندها تجویز کرد. اما همه برندها میتوانند از فرصتهای مشابه استفاده بهینه داشته باشند.
بر اساس نظرسنجیها، ۷۰ درصد کاربران اینترنت در آمریکا بهصورت منظم پیگیر فعالیت اینفلوئنسرها هستند. به همین خاطر است که پیشبینی میشود هزینههای آمریکا در بخش اینفلوئنسر مارکتینگ به حدود ۱۴/۴ میلیارد دلار افزایش یابد.