رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رقابت با پوتین در پذیرش رمزارزها

قدیروف: اولین رهبر سیاسی که رسماً اعلام کرد بیت‌کوین خریده است

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رمضان قدیروف رئیس جمهور جمهوری چچن اعلام کرده است به منظور پیگیری اخبار مربوط به فناوری زنجیره بلوک و همینطور ارزهای رمزنگاری‌شده و علاقه شخصی که به این حوزه دارد و می‌خواهد دانش بیشتری درباره این ارزها به دست آورد، اقدام به خرید مقداری بیت‌کوین کرده است.

قدیروف پیشتر گفته بود که فناوری زنجیره بلوک را به جمهوری چچن معرفی خواهد کرد و در پیام تلگرامی عنوان کرده بود که خودش شخصا هم به موضوع شبکه‌های پرداخت نوآورانه علاقه‌مند است و اتفاقا به همین دلیل هم اقدام به خرید بخشی بیت‌کوین کرده است تا بتواند مستقیما در جریان پیشرفت‌های حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده قرار بگیرد.

قدیروف که عضو سابق استقلال چچن است خاطرنشان کرد که هیچ تضمینی وجود ندارد که ورود به حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده و خرید این ارزها منتهی به سوددهی شود و به طور واضح بیان کرد که در این صنعت نوپا هنوز تقلب و کلاهبرداری‌های زیادی وجود دارد.

قدیروف معتقد است که این صنعت بایستی سفت و سخت قانون‌گذاری شود اما به هیچ وجه نباید ممنوع اعلام شود و می‌گوید: «موضوع مهم این است که ما باید از شهروندان در برابر برنامه‌های هرمی و دیگر تقلب‌های مالی که در صنعت وجود دارد محافظت کنیم. ما باید پابه‌پای رشد و توسعه دنیای فناوری پیش برویم و همگام با نوآوری‌های موجود ادامه دهیم در غیر این صورت از دنیا و بازار عقب خواهیم ماند.»

به نظر می‌رسد وقتی که صحبت از ارزهای رمزنگاری‌شده می‌شود، قدیروف و ولادیمیر پوتین هر دو در یک موضع قرار دارند و هر دو معتقدند که فناوری بیت‌کوین نباید ممنوع شود بلکه بایستی توسط بانک مرکزی قانون‌گذاری شود. به نظر می‌رسد که قدیروف نخستین رهبر سیاسی باشد که خرید بیت‌کوین و بررسی بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را علنا اعلام کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mvky
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.