کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رمزارزها در حال تبدیل‌شدن به صنعت

معاون فناوری اطلاعات بانک شهر عنوان کرد

در اولین عصرانه راه‌کار حسام حبیب‌الله، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه هر ترندی بعد از چند سال به ایران می‌رسد و به شکل اقتباسی به کار گرفته می‌شود، صحبت‌هایش را آغاز کرد. به گفته او، دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها در دنیا به یک ابرترند تبدیل شده‌اند و در ایران نیز، مردم از این ابرترند پیروی می‌کنند، اما در لایه‌های سیاست‌گذاری هنوز برای قانون‌گذاری این ابرترند اقدام مؤثری انجام نشده است. رمزارز در آینده‌ای نه‌چندان دور به یک صنعت تبدیل می‌شود و بانک شهر این آمادگی را دارد که جایگاه خود را در این صنعت پیدا کند.

محسن ابراهیمی، مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری بانک شهر، با بیان اینکه مقررات شفافی برای فعالیت‌ صرافی‌های رمزارزی وجود ندارد، برای همکاری با صرافی‌های رمزارز اعلام آمادگی کرد و گفت: «شرکت ما که کاملاً متعلق به بانک شهر است، پروژه‌هایی دارد که می‌تواند با کار صرافی‌ها گره بخورد؛ زیرساخت‌های پروژه‌ شهرنت که در ۳۳۰ نقطه کشور خدمات بانکی ارائه می‌دهد، متعلق به خود شرکت است و می‌توانیم، در کنار خدمات بانکی، خدمات صرافی‌ها را هم ارائه دهیم. شرکت در پروژه‌ای دیگر، اکوسیستم بانک دیجیتال را طراحی و اجرا کرده است. در این اکوسیستم هم می‌توانیم پنجره خدمات صرافی‌ها باشیم و زیرساخت بانکی را در اختیار صرافی‌ها قرار دهیم.»

او با بیان اینکه نئوبانک یک فین‌تک است که خدمات بانکی را در کنار سایر خدمات ارائه می‌دهد، توضیح داد: «فین‌تک‌ها به‌نسبت بانک‌ها آزادی عمل بیشتری دارند، یعنی خدماتی را که بانک‌ها نمی‌توانند به‌طور مستقیم در اختیار مشتری بگذارند، فین‌تک به مشتری عرضه می‌کند. ما نیز قصد داریم در پروژه نئوبانک‌مان در کنار خدمات بانکی، سایر خدمات از جمله خدمات صرافی را ارائه دهیم.»

ابراهیمی صرافی‌های رمزارزی را به همکاری با بانک شهر دعوت کرد و خطاب به آنها گفت که در جلسات حضور پیدا کنند و از نیازهایشان بگویند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/q2c0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.