کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در روزهایی که خردهفروشان بزرگ و کوچک در سراسر اروپا و آمریکای شمالی با بحرانهای متعدد ناشی از افزایش قیمت اقلام مصرفی دست به گریباناند، یک خردهفروش بریتانیایی به افزایش تعداد فروشگاههای خود میاندیشد. تورم کمسابقه جهانی باعث شده تا بسیاری از کسبوکارها، از جمله خردهفروشان دست به عصا راه بروند و سعی کنند روندی آهسته و پیوسته را در پیش بگیرند.
حتی در گزارشهای متعددی اشاره شده که خردهفروشان نگران استقبال پایین خریداران در آستانه کریسمس هستند و برای آن برنامهها و روشهای متعددی در نظر گرفتهاند تا بتوانند کسبوکارشان را از شر کالاهای مانده در انبار نجات دهند. بر این اساس، برنامههای توسعهای یک خردهفروش در این روزها میتواند جالب توجه باشد.
خردهفروشی «دیون» پس از بهبود فروش دلگرمکننده بعد از کووید، به سود رسیده و به گسترش فروشگاهها چشم دوخته است.
این خردهفروش کفش در سال منتهی به ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲، در مقایسه با ۸/۹ میلیون پوند سال قبل، ۹/۲ میلیون پوند سود قبل از بهره، مالیات و استهلاک ثبت کرد. این گزارش میگوید که بسیاری از فروشگاهها به سطح فروش قبل از همهگیری رسیدهاند و موارد مشابه در خردهفروشیها ۴/۲۹ درصد افزایش یافته است. اگرچه این آمار در مقایسه با سالی است که فروشگاهها تعطیل بودهاند. این خردهفروش اکنون به دنبال ایجاد فضای بیشتر است، بهویژه در مکانهایی که قبلاً امتیاز برپایی فروشگاههای بزرگ را داشتند.
دیون با ۵۰ فروشگاه و ۷۳ امتیاز در انتهای سال اخیر، ۱۲۴ امتیاز در سال گذشته داشت، اما با بسته شدن دبنهامز و تغییر حساب فریزر هاوس از امتیاز انحصاری به عمدهفروشی آسیب دید. این خردهفروش گفته است: «ما فرصت قابل توجهی را برای رشد نام تجاری دیون لندن و بهبود سودآوری از طریق بازارهای جدید و سرمایهگذاری در پلتفرمهای تجارت الکترونیک برای داشتن بهترین عملکرد و فروشگاهی سودآور و در حال گسترش در بریتانیا میبینیم.»
دیون با راهاندازی شعبه تخصصی کودکان در مجموعه لندن، به گسترش فروشگاههای خود ادامه میدهد. در عین حال، آنها هزینهها و پول نقد خود را مدیریت خواهند کرد تا موقعیتشان را بهبود بخشند و در پاسخ به شرایط متغییر انعطافپذیر باقی بمانند.
این خردهفروش در طول سال مالی گذشته، شش فروشگاه دیون اوتلت و یک فروشگاه با قیمت تمامشده افتتاح کرد. دیون تعداد بازارهای آنلاینی را که در آخرین سال مالی خود در آنها تجارت میکرد نیز افزایش داد.
این خردهفروش گفته که کووید به آنها فرصت داده تا استراتژی خود را دوباره ارزیابی کنند و بر ارتقای برند و بهبود حاشیه سود تمرکز کنند. این شرکت قصد دارد بازاریابی محصول و برند را تقویت کند و تجربه خرید مشتری ممتاز را ارائه دهد.
گفتنی است فروش آنلاین این خردهفروش در طول سال ۹/۱۱ درصد کاهش یافته که به گفته آنها به دلیل خروج برخی از برندها در ادامه دوره ارتقای برند بوده است.