رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رکود و تعدیل به گلدمن ساکس رسید!

گفته می‌شود از بیش از چهار هزار کارمند بانک گلدمن ساکس احتمالاً ۱۵ درصد آنها تعدیل خواهند شد؛ یک خبر بد برای کل صنعت بانکداری

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

خبر تعدیل نیروی گلدمن ساکس، زمانی منتشر شده که این بانک در بحبوحه سازمان‌دهی مجدد برای جداسازی پلتفرم مارکوس است. بلومبرگ و فایننشال‌تایمز، روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که گلدمن ساکس قصد دارد در بخش مصرف‌کننده خود صدها نیرو را تعدیل کند و از ارائه وام‌های شخصی از طریق پلتفرم بانکداری خرد نیز امتناع خواهد کرد.

گزارش‌های واصله در خصوص تعدیل نیرو در گلدمن ساکس، پس از اعلام تجدید سازمان‌دهی این بانک در ماه اکتبر مبنی بر جداسازی پروژه وام‌دهی مارکوس به دو گروه منتشر شده است. این بانک در اوایل ماه جولای نیز اعلام کرده بود قصد دارد بررسی عملکرد سالانه را مجدداً در دستور کار قرار دهد؛ رویکردی که به‌ احتمال زیاد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص تعدیل نیرو در این بانک را قوت خواهد بخشید.

به گفته این بانک، با پیاده‌سازی سازمان‌دهی مجدد پیشنهادی، عملیات مصرف‌کننده مارکوس تحت واحد مدیریت دارایی و ثروت گلدمن قرار گرفته و زیرمجموعه دیگر مارکوس که با مشتریان شرکتی سروکار دارد نیز با یک نهاد مستقل تحت عنوان یک پلتفرم مستقل عمل خواهد کرد. ارائه وام‌های شخصی یکی از نخستین محصولاتی بود که گلدمن ساکس از طریق مارکوس؛ پلتفرم بانکداری دیجیتالی که در سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی کرده بود، ارائه داد.

با اینکه میزان موجودی سپرده در این پلتفرم در ماه سپتامبر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار گزارش شده، اما به گفته بانک، مارکوس در آتش پول نقد می‌سوزد و مدیران بانک را وادار می‌کند با خسارات مالی فزاینده و همین‌طور نارضایتی‌های فزاینده مصرف‌کنندگان دست‌وپنجه نرم کنند. پیش‌بینی‌های داخلی گلدمن ساکس حاکی از آن است که مارکوس می‌تواند بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار خسارت به بانک تحمیل کند و مدیران اجرایی بانک، چاره‌ای ندارند جز اینکه راهی برای مهار هزینه‌ها بیابند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/58d3
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.