کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رگولاتوری دلیل اختلال اینترنت را اعلام کرد: قطع مسیر اینترنت ورودی در کشور ارمنستان

کاربران و مدیران فنی شرکت‌های ارتباطی از ظهر امروز از اختلال در اینترنت بین‌الملل خبر دادند. طبقه ادعای این افراد و همچنین اطلاعاتی که رادار ابر آروان نشان می‌داد، اینترنت از امروز (۲ تیر) از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه دچار اختلال شدید شده است. حالا دقایقی پیش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل اختلال اینترنت امروز ظهر را قطع مسیر اینترنت ورودی در کشور ارمنستان اعلام کرده است.

رگولاتوری در این مورد اطلاعیه‌ای صادر کرده و گفته که امروز (جمعه) رأس ساعت ۱۲:۲۲ برخی از لینک‌های اینترنت بین‌الملل، ورودی از سمت کشور ارمنستان در خاک کشور گرجستان قطع شده است.

در این اطلاعیه آمده که با توجه به تمهیدات قبلی، به‌سرعت و در کوتاه‌ترین زمان، پهنای باند مورد نیاز توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از دیگر مسیرهای ورودی تأمین شده است.

طبق این اطلاعیه هم‌اکنون میزان پهنای‌ باند بین‌الملل حداقل به اندازه دوبرابر نیاز کاربران کشور وجود دارد و وضعیت ارتباطی کشور در شرایط پایدار قرار دارد.

این اطلاعیه در حالی صادر می‌شود که مدیران شرکت‌های اینترنتی و کارشناسان فنی هنوز از وجود اختلال در اینترنت خبر می‌دهند و رادار ابر آروان نیز وجود اختلال تا این ساعت را تأیید می‌کند.

در بیش از ۹ ماه گذشته اختلال‌های شدید روی اینترنت به بخش جدایی‌ناپذیر استفاده از آن در کشور تبدیل شده است. وزارت ارتباطات هم پیوسته با اتکا به آمار بین‌المللی وجود هرگونه اختلال در شبکه را رد می‌کند.

برای مثال انتهای هفته گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد شب و روز در تلاش هستند تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. این صحبت‌های او با اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران اینترنتی مواجه شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3bjp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.