کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ریوولو اولین بیلبوردهای هوش مصنوعی خود را می‌سازد / بیلبوردهای خاص و متفاوت با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی

اخیراً خرده‌فروش آنلاین لباس، ریوولو (Revolve)، به مناسبت بیستمین سالگردش سه بیلبورد در سطح شهر نصب کرده که با بیلبوردهای قبلی‌اش متفاوت هستند. چیزی که این بیلبوردها را خاص و متمایز می‌کند این است که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

این بیلبوردها هنر دست «سارا ساریک»، مدیر خدمات خلاق ریوولو و آژانس میسون متا است. در این بیلبوردها لباس‌هایی که توسط هوش مصنوعی طراحی‌شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شوند و مردم می‌توانند آنها را خریداری کنند.

به لطف انفجار هوش مصنوعی مولد، هر کسی می‌تواند تنها با تایپ یک فرمان، یک اثر هنری خلق کند. اما بسیاری از کسانی که در حوزه تبلیغات کار می‌کنند، هنوز نتوانسته‌اند به قابلیت‌های این ابزار در کار خود پی ببرند و هنوز در حال بررسی آنها هستند، زیرا استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تصاویر باکیفیت برای تبلیغات، به‌ویژه برای بیلبورد، چالش بزرگی است، زیرا نتیجه نهایی مشخص نیست.

تیم میسون متا، یک تیم دونفره است که نیما عباسی، بنیان‌گذار و شریک و «سیریل فویرت»، مدیر خلاقیت آن هستند. این تیم با استفاده از یکسری ابزار هوش مصنوعی مولد مانند میدجورنی و استیبل دیفیوژن رویکرد و فرایندهای جدیدی را در کار خود گسترش داده‌اند. فویرت از این فرایند برای ساخت تصاویر باکیفیت برای سه بیلبورد مذکور و همین‌طور شش پوستر دیگر به مناسبت بیستمین سالگرد ریوولو استفاده کرده است.

فویرت در مورد ابزارهای هوش مصنوعی که به کار برده،‌ می‌گوید: «میدجورنی تصاویر چشم‌گیرتری تولید می‌کند، اما استیبل دیفیوژن کنترل بسیار بیشتری بر موقعیت مدل، نورپردازی و همچنین ترکیب نهایی دارد.» فویرت از مدل‌های موفقی که توسط استیبل دیفیوژن ساخته شده بود، استفاده کرد تا هنر را در تبلیغات بیلبوردی بهبود بخشد.

برای مثال، او از افزونه‌ای به نام کنترل‌نت استفاده کرد تا به هنرمندان اجازه دهد در تصاویر ایجادشده توسط هوش مصنوعی، تغییراتی ایجاد کنند. هنرمندان می‌توانند با استفاده از این افزونه مکان اجسام، حالت چهره‌ها و حتی نور را تغییر دهند. به گفته فویرت می‌توان به این فناوری فرمان‌هایی داد و از آن خواست برای مثال به تن فرد در تصویر یک کت بپوشاند.

علاوه بر این فویرت با استفاده از «هوش مصنوعی افزایش مقیاس»، تصاویر بیلبورد را به تکه‌های کوچکی تبدیل می‌کند که هر کدام از این تکه‌ها وقتی به اندازه بیلبورد بزرگ می‌شوند، کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

فویرت می‌افزاید که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد باعث صرفه‌جویی هم در زمان و هم در هزینه شد. طراحی این بیلبوردها فقط سه هفته طول کشید، در حالی که این کار با برنامه‌های دیگر ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد.

«مایکل منته»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت ریوولو با تخصیص بودجه به بیلبوردهای هوش مصنوعی مخالف بود، اما اذعان می‌کند این بودجه با هزینه‌هایی که شرکت در گذشته برای کمپین‌های تبلیغاتی صرف می‌کرد، برابری می‌کند. منته می‌گوید: «ما برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایمان برنامه‌هایی داریم، اما می‌خواهیم برای اطمینان از کیفیت خروجی‌هایمان انرژی و سرمایه کافی در نظر بگیریم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8q5m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.