زاکربرگ زیر تیغ انتقادات

کارمندان سابق متا در چه حالی هستند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اخیراً مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار متا، 11 هزار کارمند را از شرکت خود اخراج کرده است. این افراد برای یافتن مشاغل جدید به رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و در آنجا درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند. برخی از این افراد حتی از حال روحی خود می‌نویسند و می‌گویند غمگین، ناامید و بیکار شده‌اند. هرچند نمی‌توان اخراج‌های اخیر زاکربرگ را با کار ایلان ماسک در توییتر مقایسه کرد. زاکر برگ ضمن عذرخواهی از تمام کسانی که اخراج کرده، مسئولیت کار خود را پذیرفته و گفته پس از همه‌گیری بیش‌ازحد هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است.

حتی برخی از کارمندان سابق متا در مورد زاکربرگ می‌گویند: «با اینکه او بسیاری از کارمندان را اخراج کرد، اما انسانیت به خرج داد. رهاکردن شغل رؤیایی‌مان بسیار سخت بود، اما زاکربرگ به ما کمک بسیاری کرد.» همان‌طور که بنیان‌گذار متا اعلام کرده، کارمندان اخراج‌شده 16 هفته حقوق پایه به اضافه دو هفته برای هر سال خدمت دریافت خواهند کرد. یعنی فردی که پنج سال در متا خدمت کرده باشد، حدود شش ماه حقوق دریافت خواهد کرد.

با این وجود بسیاری از کارمندان اخراج‌شده به‌قدری آسیب‌ دیده‌اند که حتی این بسته حمایتی هم دردی از آنها دوا نمی‌کند. آنها به محیط کاری و همکاران خود عادت و با آنها ارتباط برقرار کرده بودند. برخی از آنها سال‌های زیادی در این شرکت تلاش کرده‌اند و رهاکردن این وابستگی‌ها برایشان راحت نیست.

حتی برخی حس می‌کنند که از آنها سوءاستفاده شده است و می‌گویند: «شرکت‌های فناوری در استخدام نیرو محتاطانه‌تر عمل کنند و به اندازه استخدام کنند تا در زمانی که روند رشد آنها ثابت یا نزولی شد، به مشکل برنخورند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/brk2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.